Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Partial Marketing Strategies and their Practical Utilization in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23510%2F13%3A43919262" target="_blank" >RIV/49777513:23510/13:43919262 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Partial Marketing Strategies and their Practical Utilization in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The key topic of this paper are the partial marketing strategies and their practical utilization in the Czech Republic. At this time of globalisation and common changes the environment plays more and more important role for strategic and marketing business management. The businesses are forced to fight for the customers and adjust to the ever-changing needs of the market. The paper is divided into several parts. Primarily, the key terms will be defined. The largest part will deal with marketing strategies. In this paper, the focus will be on using of partial marketing strategies, especially Ansoff Strategy, generic strategies by Porter, and market-share strategies by Kotler. Each of these groups of strategies will be explained on a particular example from business practice in the Czech Republic.

  • Název v anglickém jazyce

    Partial Marketing Strategies and their Practical Utilization in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The key topic of this paper are the partial marketing strategies and their practical utilization in the Czech Republic. At this time of globalisation and common changes the environment plays more and more important role for strategic and marketing business management. The businesses are forced to fight for the customers and adjust to the ever-changing needs of the market. The paper is divided into several parts. Primarily, the key terms will be defined. The largest part will deal with marketing strategies. In this paper, the focus will be on using of partial marketing strategies, especially Ansoff Strategy, generic strategies by Porter, and market-share strategies by Kotler. Each of these groups of strategies will be explained on a particular example from business practice in the Czech Republic.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Recent Researches in Applied Economics & Management. Business Administration and Financial Management - Volume 1

  • ISBN

    978-960-474-323-0

  • ISSN

    2227-460X

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    78-83

  • Název nakladatele

    WSEAS Press

  • Místo vydání

    Athens

  • Místo konání akce

    Chania, Greece

  • Datum konání akce

    27. 8. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku