Partial Marketing Strategies and their Practical Utilization in the Czech Republic
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23510%2F13%3A43919262" target="_blank" >RIV/49777513:23510/13:43919262 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Partial Marketing Strategies and their Practical Utilization in the Czech Republic
Popis výsledku v původním jazyce
The key topic of this paper are the partial marketing strategies and their practical utilization in the Czech Republic. At this time of globalisation and common changes the environment plays more and more important role for strategic and marketing business management. The businesses are forced to fight for the customers and adjust to the ever-changing needs of the market. The paper is divided into several parts. Primarily, the key terms will be defined. The largest part will deal with marketing strategies. In this paper, the focus will be on using of partial marketing strategies, especially Ansoff Strategy, generic strategies by Porter, and market-share strategies by Kotler. Each of these groups of strategies will be explained on a particular example from business practice in the Czech Republic.
Název v anglickém jazyce
Partial Marketing Strategies and their Practical Utilization in the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
The key topic of this paper are the partial marketing strategies and their practical utilization in the Czech Republic. At this time of globalisation and common changes the environment plays more and more important role for strategic and marketing business management. The businesses are forced to fight for the customers and adjust to the ever-changing needs of the market. The paper is divided into several parts. Primarily, the key terms will be defined. The largest part will deal with marketing strategies. In this paper, the focus will be on using of partial marketing strategies, especially Ansoff Strategy, generic strategies by Porter, and market-share strategies by Kotler. Each of these groups of strategies will be explained on a particular example from business practice in the Czech Republic.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Recent Researches in Applied Economics & Management. Business Administration and Financial Management - Volume 1
ISBN
978-960-474-323-0
ISSN
2227-460X
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
78-83
Název nakladatele
WSEAS Press
Místo vydání
Athens
Místo konání akce
Chania, Greece
Datum konání akce
27. 8. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—