Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Development programs for head teachers in four Central European countries: an international comparison

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23510%2F17%3A43930372" target="_blank" >RIV/49777513:23510/17:43930372 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1504/IJMIE.2017.10000648" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1504/IJMIE.2017.10000648</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1504/IJMIE.2017.10000648" target="_blank" >10.1504/IJMIE.2017.10000648</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Development programs for head teachers in four Central European countries: an international comparison

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The past two decades have witnessed increasing debate on how to better prepare school leaders for their roles. It has led to a surge ofinvestigations into what constitutes successful school leadership. In many countries, new development programs and certifications for school leaders have been created. The main task of these programs is to provide schoolcentred management trainings that will support effective leaders in head teacher roles. In this article we examine trends in design of development programs for head teachers in the Czech Republic, Slovakia, oland and in Saxony. The purpose of our comparative study is to illustrate how school leader development is organised in four countries in the Central Europe. The requirements for head teacher position and selection of head teachers refer to the underpinning rationales and processes of programs and design refer to the structure, content and teaching and learning methods of these programs. The study identifies patterns in the described programs and stresses that school leadership is exercised within a specific context.

  • Název v anglickém jazyce

    Development programs for head teachers in four Central European countries: an international comparison

  • Popis výsledku anglicky

    The past two decades have witnessed increasing debate on how to better prepare school leaders for their roles. It has led to a surge ofinvestigations into what constitutes successful school leadership. In many countries, new development programs and certifications for school leaders have been created. The main task of these programs is to provide schoolcentred management trainings that will support effective leaders in head teacher roles. In this article we examine trends in design of development programs for head teachers in the Czech Republic, Slovakia, oland and in Saxony. The purpose of our comparative study is to illustrate how school leader development is organised in four countries in the Central Europe. The requirements for head teacher position and selection of head teachers refer to the underpinning rationales and processes of programs and design refer to the structure, content and teaching and learning methods of these programs. The study identifies patterns in the described programs and stresses that school leadership is exercised within a specific context.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal of Management in Education

  • ISSN

    1750-385X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    11

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CH - Švýcarská konfederace

  • Počet stran výsledku

    21

  • Strana od-do

    25-45

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85018425718