IS VISITOR SATISFACTION HIGH ENOUGH? A CASE OF RURAL TOURISM DESTINATION, SOUTH BOHEMIA
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23510%2F22%3A43965548" target="_blank" >RIV/49777513:23510/22:43965548 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/60076658:12410/22:43905273
Výsledek na webu
<a href="https://www.sciendo.com/article/10.2478/euco-2022-0017" target="_blank" >https://www.sciendo.com/article/10.2478/euco-2022-0017</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.2478/euco-2022-0017" target="_blank" >10.2478/euco-2022-0017</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
IS VISITOR SATISFACTION HIGH ENOUGH? A CASE OF RURAL TOURISM DESTINATION, SOUTH BOHEMIA
Popis výsledku v původním jazyce
Satisfaction of visitors in tourism destinations is one of the most discussed topics in destination management and marketing. Many destinations report high satisfaction of their visitors. The objective of this study is to analyze overall satisfaction and satisfaction components in eleven tourism areas within South Bohemia, a typical Czech rural region, and to define the high level of satisfaction using benchmarking as a methodological approach. Using ANOVA and Pearson’s correlation, we identified the high level of satisfaction following the against-the-best benchmarking and the against-the-industry average approach. The results also show that perceived atmosphere in a destination, willingness to help and friendliness are the most significant components correlating with overall satisfaction.
Název v anglickém jazyce
IS VISITOR SATISFACTION HIGH ENOUGH? A CASE OF RURAL TOURISM DESTINATION, SOUTH BOHEMIA
Popis výsledku anglicky
Satisfaction of visitors in tourism destinations is one of the most discussed topics in destination management and marketing. Many destinations report high satisfaction of their visitors. The objective of this study is to analyze overall satisfaction and satisfaction components in eleven tourism areas within South Bohemia, a typical Czech rural region, and to define the high level of satisfaction using benchmarking as a methodological approach. Using ANOVA and Pearson’s correlation, we identified the high level of satisfaction following the against-the-best benchmarking and the against-the-industry average approach. The results also show that perceived atmosphere in a destination, willingness to help and friendliness are the most significant components correlating with overall satisfaction.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
European Countryside
ISSN
1803-8417
e-ISSN
1803-8417
Svazek periodika
14
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
17
Strana od-do
346-362
Kód UT WoS článku
000824856900007
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85134550093