Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

IS VISITOR SATISFACTION HIGH ENOUGH? A CASE OF RURAL TOURISM DESTINATION, SOUTH BOHEMIA

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23510%2F22%3A43965548" target="_blank" >RIV/49777513:23510/22:43965548 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/60076658:12410/22:43905273

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.sciendo.com/article/10.2478/euco-2022-0017" target="_blank" >https://www.sciendo.com/article/10.2478/euco-2022-0017</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.2478/euco-2022-0017" target="_blank" >10.2478/euco-2022-0017</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    IS VISITOR SATISFACTION HIGH ENOUGH? A CASE OF RURAL TOURISM DESTINATION, SOUTH BOHEMIA

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Satisfaction of visitors in tourism destinations is one of the most discussed topics in destination management and marketing. Many destinations report high satisfaction of their visitors. The objective of this study is to analyze overall satisfaction and satisfaction components in eleven tourism areas within South Bohemia, a typical Czech rural region, and to define the high level of satisfaction using benchmarking as a methodological approach. Using ANOVA and Pearson’s correlation, we identified the high level of satisfaction following the against-the-best benchmarking and the against-the-industry average approach. The results also show that perceived atmosphere in a destination, willingness to help and friendliness are the most significant components correlating with overall satisfaction.

  • Název v anglickém jazyce

    IS VISITOR SATISFACTION HIGH ENOUGH? A CASE OF RURAL TOURISM DESTINATION, SOUTH BOHEMIA

  • Popis výsledku anglicky

    Satisfaction of visitors in tourism destinations is one of the most discussed topics in destination management and marketing. Many destinations report high satisfaction of their visitors. The objective of this study is to analyze overall satisfaction and satisfaction components in eleven tourism areas within South Bohemia, a typical Czech rural region, and to define the high level of satisfaction using benchmarking as a methodological approach. Using ANOVA and Pearson’s correlation, we identified the high level of satisfaction following the against-the-best benchmarking and the against-the-industry average approach. The results also show that perceived atmosphere in a destination, willingness to help and friendliness are the most significant components correlating with overall satisfaction.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    European Countryside

  • ISSN

    1803-8417

  • e-ISSN

    1803-8417

  • Svazek periodika

    14

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    346-362

  • Kód UT WoS článku

    000824856900007

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85134550093