Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Software pro modelování a simulaci pohonu dvojkolí příměstské el. jednotky 471

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23520%2F06%3A00000011" target="_blank" >RIV/49777513:23520/06:00000011 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/49777513:23520/06:00000012 RIV/49777513:23520/06:00000013

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Software pro modelování a simulaci pohonu dvojkolí příměstské el. jednotky 471

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Software je založen na využití dekompozice systému na subsystémy. Na základě topologické specifikace modelu je vygenerován matematický model, který je založen na modelování subsystémů metodou konečných prvků a na modelování vazeb aplikací Lagrangeových rovnic. Vytvořený programový systém umožňuje respektovat torzní pohyb pohonu a dvojkolí, které se dále pohybují jako jedno těleso v příčném směru a rotují kolem svislé osy. Model kontaktu kolo-kolejnice zahrnuje nelineární skluzové síly mezi koly a kolejnicemi. Vstupy: geometrické parametry pohonu dvojkolí, hmotnostní a tuhostní parametry, parametry tlumení, provozní parametry &#8211; rychlost vozidla, momentová charakteristika trakčního motoru, specifikace zdrojů buzen

  • Název v anglickém jazyce

    Software for modelling and analysis of wheelset drive of suburban unit 471

  • Popis výsledku anglicky

    The developed software is based on using of the decomposition method into subsystems. According to the topological specification of the model the mathematical model is created. The mathematical model is based on modelling of subsystems by finite elementmethod and on modelling of coupling by Lagrange&#8217;s equations. The created software enables to respect torsion motion of the wheelset moving like one body in lateral and yaw direction. The model of the wheel-rail contact includes nonlinear creep forces between wheel and rail.

Klasifikace

  • Druh

    X - Nezařazeno

  • CEP obor

    BI - Akustika a kmity

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/1M0519" target="_blank" >1M0519: Výzkumné centrum kolejových vozidel</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2006

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů