Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

A virtual motorcycle rider for closed-loop simulation of motorcycles

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23520%2F08%3A00500948" target="_blank" >RIV/49777513:23520/08:00500948 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    A virtual motorcycle rider for closed-loop simulation of motorcycles

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of this work is to co-simulate (i.e. by coupling the multibody software Virtual.Lab Motion and Simulink) a detailed multibody model of a motorcycle together with a rider model to evaluate its performance. A rider has been considered as having onedegree of freedom with respect to the front body. This means that the rider controls the direction of the motorcycle by means of both a torque on the handlebars and the movement of his body. This approach is valid for the most common maneuvers. With regard to the longitudinal dynamics, the motorcycle is controlled by the brake torques and by the engine torque, which is transmitted to the rear wheel by means of a simplified model of the chain. A double lane change and an eight maneuver were successfullysimulated, proving that the rider model is able to both stabilize the dynamics of the motorcycle and make it follow a predefined trajectory with a reduced error.

  • Název v anglickém jazyce

    A virtual motorcycle rider for closed-loop simulation of motorcycles

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this work is to co-simulate (i.e. by coupling the multibody software Virtual.Lab Motion and Simulink) a detailed multibody model of a motorcycle together with a rider model to evaluate its performance. A rider has been considered as having onedegree of freedom with respect to the front body. This means that the rider controls the direction of the motorcycle by means of both a torque on the handlebars and the movement of his body. This approach is valid for the most common maneuvers. With regard to the longitudinal dynamics, the motorcycle is controlled by the brake torques and by the engine torque, which is transmitted to the rear wheel by means of a simplified model of the chain. A double lane change and an eight maneuver were successfullysimulated, proving that the rider model is able to both stabilize the dynamics of the motorcycle and make it follow a predefined trajectory with a reduced error.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JR - Ostatní strojírenství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    R - Projekt Ramcoveho programu EK

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of ISMA2008

  • ISBN

    978-90-73802-86-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Katholieke Universiteit Leuven

  • Místo vydání

    Heverlee

  • Místo konání akce

    Leuven

  • Datum konání akce

    17. 9. 2008

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000263409901040