Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Modelling of the four-axle locomotive vibration

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23520%2F10%3A00503919" target="_blank" >RIV/49777513:23520/10:00503919 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/49777513:23210/10:00503919

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Modelling of the four-axle locomotive vibration

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with mathematical modelling of a four-axle locomotive vibration excited by vertical track irregularities. The vibration analysis method is based on the stochastical approach. Using the linearized model of adhesion characteristics betweenwheels and rails and torque characteristics of engine, the complete mathematical model of locomotive is transformed into the frequency domain. The dynamic response is expressed by upper limits of displacements, deformations and forces transmitted by couplings calculated using spatial power spectral densities of the track irregularities.

  • Název v anglickém jazyce

    Modelling of the four-axle locomotive vibration

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with mathematical modelling of a four-axle locomotive vibration excited by vertical track irregularities. The vibration analysis method is based on the stochastical approach. Using the linearized model of adhesion characteristics betweenwheels and rails and torque characteristics of engine, the complete mathematical model of locomotive is transformed into the frequency domain. The dynamic response is expressed by upper limits of displacements, deformations and forces transmitted by couplings calculated using spatial power spectral densities of the track irregularities.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    BI - Akustika a kmity

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/1M0519" target="_blank" >1M0519: Výzkumné centrum kolejových vozidel</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů