Software pro výpočet dynamického zatížení komponent vysokorychlostní čtyřnápravové lokomotivy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23520%2F10%3A00504698" target="_blank" >RIV/49777513:23520/10:00504698 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/49777513:23210/10:00504698
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Software pro výpočet dynamického zatížení komponent vysokorychlostní čtyřnápravové lokomotivy
Popis výsledku v původním jazyce
Na základě hmotových, tuhostních, tlumících a geometrických a materiálových vstupů je vytvořen linearizovaný model čtyřnápravové lokomotivy se čtyřmi individuálními pohony při jízdě po přímé trati. Je provedena jeho modální analýza s grafickým výstupem reálných a komplexních vlastních vektorů. Buzení radiální nepřesností (ovalitou) kol je popsáno amplitudami a fázemi. Software umožňuje vypočítat a graficky zobrazit amplitudové charakteristiky vybraných dynamických stavových veličin. Buzení nerovností tratě je popsáno výkonovými spektrálními hustotami nerovností každé kolejnice. Software vyšetřuje výkonové spektrální hustoty a směrodatné odchylky vybraných stavových veličin (souřadnic a sil přenášených vazbami) pro určení extrémní dynamické odezvy s předem určenou pravděpodobností. Software umožňuje analyzovat vliv návrhových a provozních parametrů na dynamické vlastnosti vysokorychlostních elektrických lokomotiv.
Název v anglickém jazyce
Software for dynamic load of the high-speed four-axle locomotive components
Popis výsledku anglicky
The software enables to creation the mathematical model of the high-speed four-axle locomotive with four individual wheelset drives. The linearized model is compiled on the basis of mass stiffness, damping, material and geometrical parameters in dependence on relative longitudinal creepage of wheels, forward locomotive velocity, vertical wheel forces and slopes of traction motor characteristics in static equilibrium before the perturbation. The software performs the graphic representation of real and complex eigenvectors, amplitude characteristics of the chosen dynamic values caused by geometric radial irregularities of the track. The excitation is described by amplitudes and phases of the wheel radial irregularities and by spatial power spectral density functions of the stochastic vertical track irregularities. The software enables to analyse an influence of design and operational parameters on dynamic properties of high-speed electric locomotive.
Klasifikace
Druh
R - Software
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/1M0519" target="_blank" >1M0519: Výzkumné centrum kolejových vozidel</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
FAV-SW-XY-10
Technické parametry
Dynamický model s 382 stupni volnosti, konzervativní i nekonzervativní modální analýza, amplitudové charakteristiky souřadnic a sil přenášených vazbami pro buzení ovalitou kol a VSH těchto veličin při buzení nerovností kolejí.
Ekonomické parametry
Ekon. přínos SW vyvinutého v rámci projektu MŠMT 1M0519-VCKV tkví v efektivnosti vyšetřování dynamického zatížení komponent podvozků vysokorychlostních elektrických lokomotiv a vlivu změny konstrukčních parametrů na dynamické vlastnosti ve stadiu návrhu.
IČO vlastníka výsledku
49777513
Název vlastníka
KME, FAV, ZČU v Plzni