Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Screen Space Curvature and Ambient Occlusion

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23520%2F17%3A43932168" target="_blank" >RIV/49777513:23520/17:43932168 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-64870-5_3" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-64870-5_3</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-64870-5_3" target="_blank" >10.1007/978-3-319-64870-5_3</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Screen Space Curvature and Ambient Occlusion

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Curvature plays an important role in computer graphics. It helps us to better understand surfaces of various objects. We often deal with a discrete geometry. However, the exact curvature can only be evaluated for analytical surfaces and not for discrete ones. Existing algorithms estimate curvature for discrete geometry with a certain precision. Most of the time, the performance of those algorithms is low and they are not intended to be used in real time applications. Our target is to have a real time curvature estimation that can be used during interactive geometry changes, like in a virtual sculpting. This paper proposes a screen space technique which estimates two principal curvatures and their directions at interactive rates. Final curvature can be used for an ambient occlusion estimation. The proposed solution is created to fit directly into existing rendering pipelines.

  • Název v anglickém jazyce

    Screen Space Curvature and Ambient Occlusion

  • Popis výsledku anglicky

    Curvature plays an important role in computer graphics. It helps us to better understand surfaces of various objects. We often deal with a discrete geometry. However, the exact curvature can only be evaluated for analytical surfaces and not for discrete ones. Existing algorithms estimate curvature for discrete geometry with a certain precision. Most of the time, the performance of those algorithms is low and they are not intended to be used in real time applications. Our target is to have a real time curvature estimation that can be used during interactive geometry changes, like in a virtual sculpting. This paper proposes a screen space technique which estimates two principal curvatures and their directions at interactive rates. Final curvature can be used for an ambient occlusion estimation. The proposed solution is created to fit directly into existing rendering pipelines.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LO1506" target="_blank" >LO1506: Podpora udržitelnosti centra NTIS - Nové technologie pro informační společnost</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Communications in Computer and Information Science

  • ISBN

    978-3-319-64869-9

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    21

  • Strana od-do

    51-71

  • Název nakladatele

    Springer

  • Místo vydání

    Cham

  • Místo konání akce

    Řím

  • Datum konání akce

    27. 2. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku