Screen Space Curvature and Ambient Occlusion
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23520%2F17%3A43932168" target="_blank" >RIV/49777513:23520/17:43932168 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-64870-5_3" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-64870-5_3</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-64870-5_3" target="_blank" >10.1007/978-3-319-64870-5_3</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Screen Space Curvature and Ambient Occlusion
Popis výsledku v původním jazyce
Curvature plays an important role in computer graphics. It helps us to better understand surfaces of various objects. We often deal with a discrete geometry. However, the exact curvature can only be evaluated for analytical surfaces and not for discrete ones. Existing algorithms estimate curvature for discrete geometry with a certain precision. Most of the time, the performance of those algorithms is low and they are not intended to be used in real time applications. Our target is to have a real time curvature estimation that can be used during interactive geometry changes, like in a virtual sculpting. This paper proposes a screen space technique which estimates two principal curvatures and their directions at interactive rates. Final curvature can be used for an ambient occlusion estimation. The proposed solution is created to fit directly into existing rendering pipelines.
Název v anglickém jazyce
Screen Space Curvature and Ambient Occlusion
Popis výsledku anglicky
Curvature plays an important role in computer graphics. It helps us to better understand surfaces of various objects. We often deal with a discrete geometry. However, the exact curvature can only be evaluated for analytical surfaces and not for discrete ones. Existing algorithms estimate curvature for discrete geometry with a certain precision. Most of the time, the performance of those algorithms is low and they are not intended to be used in real time applications. Our target is to have a real time curvature estimation that can be used during interactive geometry changes, like in a virtual sculpting. This paper proposes a screen space technique which estimates two principal curvatures and their directions at interactive rates. Final curvature can be used for an ambient occlusion estimation. The proposed solution is created to fit directly into existing rendering pipelines.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LO1506" target="_blank" >LO1506: Podpora udržitelnosti centra NTIS - Nové technologie pro informační společnost</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Communications in Computer and Information Science
ISBN
978-3-319-64869-9
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
21
Strana od-do
51-71
Název nakladatele
Springer
Místo vydání
Cham
Místo konání akce
Řím
Datum konání akce
27. 2. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—