Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Dynamic Behavior of the Fast Rotating System in Dependence on Operating Parameters of Bearing Supports

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23520%2F18%3A43953464" target="_blank" >RIV/49777513:23520/18:43953464 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Dynamic Behavior of the Fast Rotating System in Dependence on Operating Parameters of Bearing Supports

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Typical components of many industrial devices are rotating parts. In case of automotive engines, turbochargers are used in order to increase the engine efficiency. These turbochargers are understood as relatively small rotating parts working in aggressive conditions. Although they are usually mounted in bearing housing by two journal bearings and one thrust bearing, in case of the rotor lateral vibration analysis the thrust bearing influence is neglected due to its minimal influence. Each journal bearing is of two lubricating layers in series that are separated by a free floating ring. The interconnection of two lubricating layers causes a significant increase in computational time in case of numerical solution of equations of motion to analyse real time motion of turbocharger rotor. For this reason, this paper is focused on turbocharger rotor-bearing system description in time domain.

  • Název v anglickém jazyce

    The Dynamic Behavior of the Fast Rotating System in Dependence on Operating Parameters of Bearing Supports

  • Popis výsledku anglicky

    Typical components of many industrial devices are rotating parts. In case of automotive engines, turbochargers are used in order to increase the engine efficiency. These turbochargers are understood as relatively small rotating parts working in aggressive conditions. Although they are usually mounted in bearing housing by two journal bearings and one thrust bearing, in case of the rotor lateral vibration analysis the thrust bearing influence is neglected due to its minimal influence. Each journal bearing is of two lubricating layers in series that are separated by a free floating ring. The interconnection of two lubricating layers causes a significant increase in computational time in case of numerical solution of equations of motion to analyse real time motion of turbocharger rotor. For this reason, this paper is focused on turbocharger rotor-bearing system description in time domain.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20302 - Applied mechanics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LO1506" target="_blank" >LO1506: Podpora udržitelnosti centra NTIS - Nové technologie pro informační společnost</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů