Škola pohledem romských dětí
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12110%2F13%3A43885027" target="_blank" >RIV/60076658:12110/13:43885027 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Škola pohledem romských dětí
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se věnuje tématu subjektivního vnímání vzdělávacího procesu romskými dětmi (N=23) na Křesťanské ZŠ v Jihlavě. Na základě využití kvalitativních technik sběru dat se zaměřujeme na to, jak romské děti vnímají školu, školní prostředí a celkový vzdělávací proces, jak by si představovaly školu ideální a jaké změny ve vzdělávacím procesu by uvítaly. Z výsledků průzkumu vyplynula shoda v percepci ideální a špatné školy u žáků prvního a druhého stupně. Tato odrážela rovněž pozitiva a negativa školy vlastní. Škola by měla být vizuálně příjemná - barevná, prostorná, světlá, s dostatkem pomůcek. Měly by zde panovat dobré vztahy s vrstevníky a učiteli. Vrstevníci a kamarádské vztahy s nimi jsou také motivem k návštěvě školy. Vztah k učení je formován především existencí oblíbených a neoblíbených předmětů, kde mezi nepopulární předměty patří čeština a vlastivěda/dějepis.
Název v anglickém jazyce
Education trough the eyes of Roma childern
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the topic of the subjective perception of the educational process of Roma children (N = 23) Christian school in Jihlava. Based on the use of qualitative data collection techniques to focus on how children perceive the Roma school, school environment and the overall educational process, how they imagine the ideal school and what changes in the educational process would welcome. The survey was a consensus in the perception of ideal and poor schools for pupils of first and second degree. This also reflected the positives and negatives of their own schools. The school should be visually pleasing - colorful, spacious, bright, with plenty of equipment. There should prevail good relationships with peers and teachers. Peers and friendshiprelations with them are also themed to visit the school. Relation to learning is shaped primarily by the existence of popular and unpopular items, where the items are unpopular and Czech national history / history.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Quaere 2013
ISBN
978-80-905243-7-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
1675-1681
Název nakladatele
Magnanimitas
Místo vydání
Hradec Králové
Místo konání akce
Hradec Králové
Datum konání akce
20. 5. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—