Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Legal recognition and legal awareness of children with a different mother language

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12110%2F24%3A43909379" target="_blank" >RIV/60076658:12110/24:43909379 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://kont.zsf.jcu.cz/artkey/knt-202404-0013_legal-recognition-and-legal-awareness-of-children-with-a-different-mother-language.php?l=cz" target="_blank" >https://kont.zsf.jcu.cz/artkey/knt-202404-0013_legal-recognition-and-legal-awareness-of-children-with-a-different-mother-language.php?l=cz</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.32725/kont.2024.054" target="_blank" >10.32725/kont.2024.054</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Legal recognition and legal awareness of children with a different mother language

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This scoping review examines the legal recognition of children with a different mother tongue, focusing on how educational and legal systems can better accommodate their unique needs. Legal recognition, distinct from legal awareness, involves acknowledging the rights of linguistically diverse children and adapting systems to uphold these rights. The review explores current gaps in research and policy, emphasizing the need for more inclusive frameworks that support bilingual education, especially for indigenous and immigrant populations. The findings highlight the challenges that children with different mother tongues face in existing legal and educational structures, and offer recommendations for improving inclusivity. This study aims to inform policy changes that will ensure a more equitable and supportive environment for all children, regardless of their linguistic background.

  • Název v anglickém jazyce

    Legal recognition and legal awareness of children with a different mother language

  • Popis výsledku anglicky

    This scoping review examines the legal recognition of children with a different mother tongue, focusing on how educational and legal systems can better accommodate their unique needs. Legal recognition, distinct from legal awareness, involves acknowledging the rights of linguistically diverse children and adapting systems to uphold these rights. The review explores current gaps in research and policy, emphasizing the need for more inclusive frameworks that support bilingual education, especially for indigenous and immigrant populations. The findings highlight the challenges that children with different mother tongues face in existing legal and educational structures, and offer recommendations for improving inclusivity. This study aims to inform policy changes that will ensure a more equitable and supportive environment for all children, regardless of their linguistic background.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50902 - Social sciences, interdisciplinary

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    KONTAKT-JOURNAL OF NURSING AND SOCIAL SCIENCES RELATED TO HEALTH AND ILLNESS

  • ISSN

    1212-4117

  • e-ISSN

    1804-7122

  • Svazek periodika

    26

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    399-405

  • Kód UT WoS článku

    001382576000013

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85216252910