Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Regionality in Foreign Language Literary Education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12210%2F18%3A43898335" target="_blank" >RIV/60076658:12210/18:43898335 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    němčina

  • Název v původním jazyce

    Regionalität in der fremdsprachlichen Literaturvermittlung

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Obwohl das Thema der Regionalität in der interkulturellen Germanistik schon länger eine Rolle spielt, bleibt es in den Lehrplänen und Curricula zumeist ausgespart. Dabei steht die germanistische Literaturwissenschaft im In- und Ausland unter einem verstärkten Druck. Interne und externe Faktoren bedingen eine stete Erneuerung und Selbstbestätigung des Faches. Zudem erfordert eine immer praxisorientiertere Studierendenschaft Rechtfertigung für die Lehre. Anhand regionaler Literatur soll dargestellt werden, wie die Vermittlung vom Fremden und Eigenen, den Kernbegriffen interkultureller Literaturwissenschaft, dem Fach erneut zu einem Aufschwung in der Lehre verhelfen könnte. Mit einem Beispiel aus der Praxis sollen die Möglichkeiten eines an dem Begriff der Regionalität orientierten Literaturunterricht dargelegt werden.

  • Název v anglickém jazyce

    Regionality in Foreign Language Literary Education

  • Popis výsledku anglicky

    Although the topic of regionality is playing an important role in intercultural German studies, it is absent in syllabuses and curricula. At the same time German literature studies is under increasing pressure at home and abroad. Internal and external factors require a constant renewal and self-confirmation of the subject. In addition, a more and more practice-oriented student body requires justification for teaching. Here I show how teaching of the “foreign” and the “own&quot;, which are the core concepts of intercultural literary studies, with the help of regional literature could once again give the subject an upswing in teaching. Using a practical example, the potentials of teaching German literature using concept of regionality will be discussed here.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60205 - Literary theory

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Interkulturalität in Sprache, Literatur und Bildung

  • ISBN

    978-80-7560-130-8

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    283-292

  • Název nakladatele

    Univerzita Pardubice

  • Místo vydání

    Pardubice

  • Místo konání akce

    Pardubice

  • Datum konání akce

    12. 10. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku