Searle on the Unity of the World
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12260%2F07%3A43883112" target="_blank" >RIV/60076658:12260/07:43883112 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Searle on the Unity of the World
Popis výsledku v původním jazyce
According to mentalism some existing things are endowed with (subjectively) conscious minds. According to physicalism all existing things consist entirely of physical particles in fields of force. Searle holds that mentalism and physicalism are compatible and true-"the world is one". The aim of this paper is to show that Searle fails to make the compatibility between mentalism and physicalism intelligible. The paper has three parts: first, I criticize drawing an analogy between solidity and consciousness as macro-features of systems with micro-features. Second, I argue that Searle's defence of the ontological irreducibility of consciousness is terminologically confused and that his argument for the trivial nature of that irreducibility is unsuccessful.Third, I defend Nagel's argument for the causal irreducibility of conscious minds by answering some of Searle's objections to it.
Název v anglickém jazyce
Searle on the Unity of the World
Popis výsledku anglicky
According to mentalism some existing things are endowed with (subjectively) conscious minds. According to physicalism all existing things consist entirely of physical particles in fields of force. Searle holds that mentalism and physicalism are compatible and true-"the world is one". The aim of this paper is to show that Searle fails to make the compatibility between mentalism and physicalism intelligible. The paper has three parts: first, I criticize drawing an analogy between solidity and consciousness as macro-features of systems with micro-features. Second, I argue that Searle's defence of the ontological irreducibility of consciousness is terminologically confused and that his argument for the trivial nature of that irreducibility is unsuccessful.Third, I defend Nagel's argument for the causal irreducibility of conscious minds by answering some of Searle's objections to it.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AA - Filosofie a náboženství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Axiomathes
ISSN
1122-1151
e-ISSN
—
Svazek periodika
17
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
41-51
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—