Cervantesův příběh ožívá
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12260%2F15%3A43889859" target="_blank" >RIV/60076658:12260/15:43889859 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Cervantesův příběh ožívá
Popis výsledku v původním jazyce
V letošním roce slavíme 400. výročí vydání druhého dílu románu Důmyslný rytíř Don Quijote de la Mancha španělského spisovatele a dramatika Miguela de Cervantese Saavedry. Dílo, které je spojováno s počátky vývoje moderního románu, vyvolalo ohlas v českémkulturním prostředí. Text zachycuje nejnovější informace o pravosti Cervantesových ostatků nalezených v madridském klášteře řádu bosých karmelitánů a zabývá se aktuální polemikou, která je vedena osobnostmi španělského kulturního života o zařazení románu jako povinnéčetby do španělských škol. Následuje část věnovaná přítomnosti díla ve výucečeských základních a středních škol a úvaha o jeho využití a přínosu v rámci výchovně vzdělávacího procesu nejen v hodinách českého jazyka a literatury. Text dále nabízí chronologický přehled existujících překladů dočeštiny a českých adaptací pro děti a mládež, které mohou být ve výuce využity. Do přehledu byly zapracovány zmínky o dvou dosud nepříliš známých adaptacích z let 1884 a 1910-1920, k jej
Název v anglickém jazyce
Cervantes's Story Is Risen
Popis výsledku anglicky
This year we commemorate 400th anniversary of the first edition of the second volume of the novel The Ingenious Knight Don Quixote de la Mancha by Miguel de Cervantes Saavedra, a Spanish writer and dramatist. This work which is being associated with thebeginning of modern novel development has had a favourable response in the Czech culture since then. This text provides the latest information in terms of authenticity of Cervantes's remains which were revealed in the monastery of the Barefoot Carmelitesin Madrid. It deals with the current polemics among various personalities from the Spanish cultural life about incorporating this novel into required reading in Spanish schools. There is also a part dealing with the presence of the work in teaching in Czech primary and secondary schools including reflections on its use and contribution to the educational process not only in the Czech language and literature teaching.Furthermore, there is a chronological overview of all the translations
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AA - Filosofie a náboženství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Cizí jazyky
ISSN
1210-0811
e-ISSN
—
Svazek periodika
58
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
30-40
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—