Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Výchova k vědeckému světovému názoru v prostředí československých muzeí v době normalizace

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12260%2F18%3A43898812" target="_blank" >RIV/60076658:12260/18:43898812 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Výchova k vědeckému světovému názoru v prostředí československých muzeí v době normalizace

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se soustředí na problematiku výchovného působení muzejních paměťových institucí v Československu v 70. a 80. letech 20. století. Součástí vyžadované kulturně výchovné práce muzeí byla v té době také výchova k takzvanému vědeckému světovému názoru. Cílem příspěvku je vymezit místo světonázorové a vědeckoateistické výchovy v kulturně výchovné činnosti muzeí a následně na vybraném příkladu pojednat rámcové i konkrétní podoby této výchovy v předmětné době. Zvláštní pozornost bude přitom věnována prostoru jižních Čech. Příspěvek vychází z analýzy dobových normativních a metodických textů státních i stranických organizací a dobové odborné literatury.

  • Název v anglickém jazyce

    Education to Scientific Worldview in the Milieu of Czechoslovak Museums at the Time of the Normalization

  • Popis výsledku anglicky

    The paper focuses on the issue of the educational activity of museum memorial institutions in Czechoslovakia in 1970s and 1980s. Part of the required cultural-educational work of museums at that time was also education to so-called scientific worldview. The paper aims to determine the place of worldview and scientific-atheistic education in the cultural-educational activity of museums and then treat the general and particular forms of this education in object form using a selected example. Special attention will be devoted to the region of Southern Bohemia. The paper is based on analysis of the normative and methodological texts of state and party organizations and scholarly literature of the time.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60101 - History (history of science and technology to be 6.3, history of specific sciences to be under the respective headings)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Jednota v mnohosti – In Pluribus Unitas 2016

  • ISBN

    978-80-87127-93-3

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    112-119

  • Název nakladatele

    Luboš Marek

  • Místo vydání

    Chomutov

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    20. 10. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku