Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Applications in mathematical education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12310%2F14%3A43888015" target="_blank" >RIV/60076658:12310/14:43888015 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Applications in mathematical education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Suitability and appropriateness of involvement of real life examples to mathematical education at high school, is discussed very frequently. In the presented paper I would like to show that classification of application problems is needed. I use the simple classification of applications in mathematical education. The applications that illustrate or motivate to work with the pure theory, applications in other subjects like physics, chemistry, biology, economy, and the most complex type of application ofmathematics in real world connected with mathematical modelling. In more details I discuss the maths tasks connected with the Van der Waals equation. The most efficient way how to include some physical applications into mathematical lessons is to familiarize students with the underlying maths in a physics topic. This is better than to fabricate some artificial examples from a real life.

  • Název v anglickém jazyce

    Applications in mathematical education

  • Popis výsledku anglicky

    Suitability and appropriateness of involvement of real life examples to mathematical education at high school, is discussed very frequently. In the presented paper I would like to show that classification of application problems is needed. I use the simple classification of applications in mathematical education. The applications that illustrate or motivate to work with the pure theory, applications in other subjects like physics, chemistry, biology, economy, and the most complex type of application ofmathematics in real world connected with mathematical modelling. In more details I discuss the maths tasks connected with the Van der Waals equation. The most efficient way how to include some physical applications into mathematical lessons is to familiarize students with the underlying maths in a physics topic. This is better than to fabricate some artificial examples from a real life.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of International Conference Presentation of Mathematics '14

  • ISBN

    978-80-7494-108-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    117-122

  • Název nakladatele

    TU Liberec

  • Místo vydání

    Liberec

  • Místo konání akce

    Liberec

  • Datum konání akce

    25. 9. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku