Applications in mathematical education
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12310%2F14%3A43888015" target="_blank" >RIV/60076658:12310/14:43888015 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Applications in mathematical education
Popis výsledku v původním jazyce
Suitability and appropriateness of involvement of real life examples to mathematical education at high school, is discussed very frequently. In the presented paper I would like to show that classification of application problems is needed. I use the simple classification of applications in mathematical education. The applications that illustrate or motivate to work with the pure theory, applications in other subjects like physics, chemistry, biology, economy, and the most complex type of application ofmathematics in real world connected with mathematical modelling. In more details I discuss the maths tasks connected with the Van der Waals equation. The most efficient way how to include some physical applications into mathematical lessons is to familiarize students with the underlying maths in a physics topic. This is better than to fabricate some artificial examples from a real life.
Název v anglickém jazyce
Applications in mathematical education
Popis výsledku anglicky
Suitability and appropriateness of involvement of real life examples to mathematical education at high school, is discussed very frequently. In the presented paper I would like to show that classification of application problems is needed. I use the simple classification of applications in mathematical education. The applications that illustrate or motivate to work with the pure theory, applications in other subjects like physics, chemistry, biology, economy, and the most complex type of application ofmathematics in real world connected with mathematical modelling. In more details I discuss the maths tasks connected with the Van der Waals equation. The most efficient way how to include some physical applications into mathematical lessons is to familiarize students with the underlying maths in a physics topic. This is better than to fabricate some artificial examples from a real life.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of International Conference Presentation of Mathematics '14
ISBN
978-80-7494-108-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
117-122
Název nakladatele
TU Liberec
Místo vydání
Liberec
Místo konání akce
Liberec
Datum konání akce
25. 9. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—