Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Emotional determinants of Educational Process - Model of a Research Project

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F01%3A00002358" target="_blank" >RIV/60076658:12410/01:00002358 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Emotional determinants of Educational Process - Model of a Research Project

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The psychology of emotion (which had been formerly neglected for more than 50 years) has undergone great devvelopment in the two last decades and it has been interconnected with studies of other psychic processes. In spite of this teacher training and educational practice in Czech Republic still remain too concentrated on only a rational (cognition oriented) aspect of education. In the presented study are demonstrated goals and some results (like cases studies) of research project "CEZ:J06/98:124100002". This project is realised in Faculty of Education,University of South Bohemia in Czech Republic. A case study of EKG biofeedback therapy for both specific learning disabilities and emotional disturbances will be carried out. The feedback may be used directly in school setting conditions. The emotional reactionof learning disabled students to the academic load (in comparison with students without handicaps) will be investigated. The negative emotional states regulation program for elemen

  • Název v anglickém jazyce

    Emotional determinants of Educational Process - Model of a Research Project

  • Popis výsledku anglicky

    The psychology of emotion (which had been formerly neglected for more than 50 years) has undergone great devvelopment in the two last decades and it has been interconnected with studies of other psychic processes. In spite of this teacher training and educational practice in Czech Republic still remain too concentrated on only a rational (cognition oriented) aspect of education. In the presented study are demonstrated goals and some results (like cases studies) of research project "CEZ:J06/98:124100002". This project is realised in Faculty of Education,University of South Bohemia in Czech Republic. A case study of EKG biofeedback therapy for both specific learning disabilities and emotional disturbances will be carried out. The feedback may be used directly in school setting conditions. The emotional reactionof learning disabled students to the academic load (in comparison with students without handicaps) will be investigated. The negative emotional states regulation program for elemen

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2001

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 88th Session of the INDIAN SCIENCE CONGRESS section of Psychology and Educational Sciences

  • ISBN

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    2

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Indian Science Congress

  • Místo vydání

    New Delhi

  • Místo konání akce

  • Datum konání akce

  • Typ akce podle státní příslušnosti

  • Kód UT WoS článku