Projection Technique and Concept Mapping: Supportive Tools for Reflection of Pedagogical Knowledge
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F03%3A00004612" target="_blank" >RIV/60076658:12410/03:00004612 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00216224:14410/03:00008692
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Projection Technique and Concept Mapping: Supportive Tools for Reflection of Pedagogical Knowledge
Popis výsledku v původním jazyce
There are lot of different views on the relationship between theory and practice in education. Investigation of pedagogical knowledge with the distinction between formal and practical knowledge can lead to a better understanding of this relationship. Students´ reflective learning can be stimulated by various techniques or instruments. This paper illustrates and discusses the use of projection technique and concept mapping as tools fostering the pedagogical knowledge. As an example an investigation intostudent teachers pedagogical knowledge is presented. With reference to Shulman, we work with a system of six categories of pedagogical knowledge. Both tools are evaluated in the conclusion - they seem to be "too open", subjective and idiosyncratic - which has consequences for methodology in research on pedagogical knowledge (triangulation).
Název v anglickém jazyce
Projection Technique and Concept Mapping: Supportive Tools for Reflection of Pedagogical Knowledge
Popis výsledku anglicky
There are lot of different views on the relationship between theory and practice in education. Investigation of pedagogical knowledge with the distinction between formal and practical knowledge can lead to a better understanding of this relationship. Students´ reflective learning can be stimulated by various techniques or instruments. This paper illustrates and discusses the use of projection technique and concept mapping as tools fostering the pedagogical knowledge. As an example an investigation intostudent teachers pedagogical knowledge is presented. With reference to Shulman, we work with a system of six categories of pedagogical knowledge. Both tools are evaluated in the conclusion - they seem to be "too open", subjective and idiosyncratic - which has consequences for methodology in research on pedagogical knowledge (triangulation).
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA406%2F02%2F1247" target="_blank" >GA406/02/1247: Implicitní pedagogické znalosti a možnosti autoregulace procesu jejich rozvíjení</a><br>
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2003
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Improving Learning, Fostering the Will to Learn - Abstracts
ISBN
88-7178-975-X
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
1
Strana od-do
590
Název nakladatele
CLEUP, Via G. Belzoni, 118/3
Místo vydání
Padova
Místo konání akce
Padova
Datum konání akce
26. 8. 2003
Typ akce podle státní příslušnosti
—
Kód UT WoS článku
—