Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Projection Technique and Concept Mapping: Supportive Tools for Reflection of Pedagogical Knowledge

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F03%3A00004612" target="_blank" >RIV/60076658:12410/03:00004612 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216224:14410/03:00008692

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Projection Technique and Concept Mapping: Supportive Tools for Reflection of Pedagogical Knowledge

  • Popis výsledku v původním jazyce

    There are lot of different views on the relationship between theory and practice in education. Investigation of pedagogical knowledge with the distinction between formal and practical knowledge can lead to a better understanding of this relationship. Students´ reflective learning can be stimulated by various techniques or instruments. This paper illustrates and discusses the use of projection technique and concept mapping as tools fostering the pedagogical knowledge. As an example an investigation intostudent teachers pedagogical knowledge is presented. With reference to Shulman, we work with a system of six categories of pedagogical knowledge. Both tools are evaluated in the conclusion - they seem to be "too open", subjective and idiosyncratic - which has consequences for methodology in research on pedagogical knowledge (triangulation).

  • Název v anglickém jazyce

    Projection Technique and Concept Mapping: Supportive Tools for Reflection of Pedagogical Knowledge

  • Popis výsledku anglicky

    There are lot of different views on the relationship between theory and practice in education. Investigation of pedagogical knowledge with the distinction between formal and practical knowledge can lead to a better understanding of this relationship. Students´ reflective learning can be stimulated by various techniques or instruments. This paper illustrates and discusses the use of projection technique and concept mapping as tools fostering the pedagogical knowledge. As an example an investigation intostudent teachers pedagogical knowledge is presented. With reference to Shulman, we work with a system of six categories of pedagogical knowledge. Both tools are evaluated in the conclusion - they seem to be "too open", subjective and idiosyncratic - which has consequences for methodology in research on pedagogical knowledge (triangulation).

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA406%2F02%2F1247" target="_blank" >GA406/02/1247: Implicitní pedagogické znalosti a možnosti autoregulace procesu jejich rozvíjení</a><br>

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2003

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Improving Learning, Fostering the Will to Learn - Abstracts

  • ISBN

    88-7178-975-X

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    1

  • Strana od-do

    590

  • Název nakladatele

    CLEUP, Via G. Belzoni, 118/3

  • Místo vydání

    Padova

  • Místo konání akce

    Padova

  • Datum konání akce

    26. 8. 2003

  • Typ akce podle státní příslušnosti

  • Kód UT WoS článku