Sebereflexe a zlepšování kultury matematického vyučování
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F04%3A00005310" target="_blank" >RIV/60076658:12410/04:00005310 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Improving the mathematics classroom culture through self-reflection
Popis výsledku v původním jazyce
The cultivation of teachers' self-reflection and the systematic use of collective reflection can change the character and promote the quality of personally- oriented education. Therefore, we aim at creating suitable conditions for promoting reflection. In this paper, we will show how a selected group of primary school teachers perceived and evaluated their competences in the course of preparing, carrying out and analysing several teaching experiments. The paper is based on samples of teachers' reflections.
Název v anglickém jazyce
Improving the mathematics classroom culture through self-reflection
Popis výsledku anglicky
The cultivation of teachers' self-reflection and the systematic use of collective reflection can change the character and promote the quality of personally- oriented education. Therefore, we aim at creating suitable conditions for promoting reflection. In this paper, we will show how a selected group of primary school teachers perceived and evaluated their competences in the course of preparing, carrying out and analysing several teaching experiments. The paper is based on samples of teachers' reflections.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
BA - Obecná matematika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2004
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
European Research in Mathematics Education III. Proceedings of the third conference of the European Society for Research in Mathematics Education
ISBN
—
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
1-10
Název nakladatele
Edizioni Plus
Místo vydání
Pisa
Místo konání akce
Pisa
Datum konání akce
1. 1. 2004
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—