Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Experienced mathematics teachers reflecting on STEM-oriented cooperation project

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F22%3A43905157" target="_blank" >RIV/60076658:12410/22:43905157 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://erie.pef.czu.cz/en/r-18415-proceedings-2022/proceedings-2022.html" target="_blank" >https://erie.pef.czu.cz/en/r-18415-proceedings-2022/proceedings-2022.html</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Experienced mathematics teachers reflecting on STEM-oriented cooperation project

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The contribution addresses the issue of the possible development of mathematics teacher education in a way that would support the implementation of the STEM approach. For this purpose, we contacted a group of experienced lower- and upper-secondary school mathematics teachers who had participated in a three-year STEM-oriented cooperation project under the international human resources development framework. The project had connected universities, secondary schools and industrial companies in order to promote connections between mathematics, technology and engineering, and we asked the teachers to reflect in written form on the cooperation in hindsight, one year after the end of the project. In this paper, we analyse the reflections qualitatively. The results show how the teachers value the cooperation with teacher educators and companies, how they perceive their students’ participation in the project, and also what benefits the cooperation brought to their own educational environment.

  • Název v anglickém jazyce

    Experienced mathematics teachers reflecting on STEM-oriented cooperation project

  • Popis výsledku anglicky

    The contribution addresses the issue of the possible development of mathematics teacher education in a way that would support the implementation of the STEM approach. For this purpose, we contacted a group of experienced lower- and upper-secondary school mathematics teachers who had participated in a three-year STEM-oriented cooperation project under the international human resources development framework. The project had connected universities, secondary schools and industrial companies in order to promote connections between mathematics, technology and engineering, and we asked the teachers to reflect in written form on the cooperation in hindsight, one year after the end of the project. In this paper, we analyse the reflections qualitatively. The results show how the teachers value the cooperation with teacher educators and companies, how they perceive their students’ participation in the project, and also what benefits the cooperation brought to their own educational environment.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 19th International Conference Efficiency and Responsibility in Education 2022

  • ISBN

    978-80-213-3197-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    115-122

  • Název nakladatele

    Czech University of Life Sciences

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    2. 6. 2022

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku