Reflexe výsledků mezinárodních srovnávacích studií
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F04%3A00008458" target="_blank" >RIV/60076658:12410/04:00008458 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Reflections on the results of International comparative Studies
Popis výsledku v původním jazyce
The purpose of international comparative studies should not be only the comparison of pupils achievement but the improvement of the quality of education and mathematical and general literacy. We believe that the failure in solving concrete test items iscaused by various reasons. We assigned to forty 10-years-old pupils seven released test items from the TIMSS 1995 study. Based on concrete examples of children's explanations of their solutions we illustrate some of their misunderstandings, obstacles, causes of their failure.
Název v anglickém jazyce
Reflections on the results of International comparative Studies
Popis výsledku anglicky
The purpose of international comparative studies should not be only the comparison of pupils achievement but the improvement of the quality of education and mathematical and general literacy. We believe that the failure in solving concrete test items iscaused by various reasons. We assigned to forty 10-years-old pupils seven released test items from the TIMSS 1995 study. Based on concrete examples of children's explanations of their solutions we illustrate some of their misunderstandings, obstacles, causes of their failure.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
BA - Obecná matematika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2004
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
CIEAEM 54. A challenge for mathematics education: To reconcile commonalties and differences
ISBN
84-7827-339-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
233-239
Název nakladatele
Editorial Graó
Místo vydání
Barcelona
Místo konání akce
—
Datum konání akce
—
Typ akce podle státní příslušnosti
—
Kód UT WoS článku
—