Studentské portfolio ve vysokoškolské přípravě budoucích učitelů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F07%3A00008095" target="_blank" >RIV/60076658:12410/07:00008095 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Studentské portfolio ve vysokoškolské přípravě budoucích učitelů
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zabývá studentským portfoliem, které chápeme jako jednu z dílčích pedagogických inovací v rámci pregraduální přípravy budoucích učitelů. Problémem je, jak zajišťovat dlouhodobost jeho vedení. Jen tak totiž může portfolio plnit svoji funkci formativní i bilanční, zachycovat a diagnostikovat profesní i osobnostní vývoj svého autora. Zdá se, že takovou možností může být tvorba prezentačního studentského portfolia a jeho obhájení v rámci alternativního pojetí státních závěrečných zkoušek z pedagogiky a psychologie. Závěrečnou část příspěvku tvoří zamyšlení nad postoji studentů k možnosti vytvářet studentské portfolio. Jsou analyzovány názory a postoje zjištěné na třech pedagogických fakultách, kde se v rámci Pedagogických dnů semináře k této problematice realizovaly.
Název v anglickém jazyce
Student Portfolio in Preparation for Future Teachers at the University
Popis výsledku anglicky
This contribution deals with student portfolio, seized as one from partial educational innovations in the framework of pregraduate studies for future teachers. The problem is how to ensure its management lasting for a longer time. Only in this way portfolio can fulfill its formative and balance function, it can record and make assessment of its author's professional and personality development. Such a possibility seems to be a creation of the presentation student portfolio and its defense in the framework of alternative conception of state final examinations in pedagogy and psychology. Thinking about attitudes of students towards the possibility to create the student portfolio is the conclusion part of the contribution. Their opinions and attitudes areanalyzed. They were stated at 3 faculties of education, where seminars concerning these problems during "Pedagogical Days" were realized.
Klasifikace
Druh
A - Audiovizuální tvorba
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA406%2F06%2F1571" target="_blank" >GA406/06/1571: Kognitivní a dynamické aspekty herecké (hráčské) osobnosti učitele</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-7040-991-6
Místo vydání
České Budějovice
Název nakladatele resp. objednatele
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Pedagogická fakulta
Verze
—
Identifikační číslo nosiče
CD