Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Studentské portfolio ve vysokoškolské přípravě budoucích učitelů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F07%3A00008095" target="_blank" >RIV/60076658:12410/07:00008095 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Studentské portfolio ve vysokoškolské přípravě budoucích učitelů

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se zabývá studentským portfoliem, které chápeme jako jednu z dílčích pedagogických inovací v rámci pregraduální přípravy budoucích učitelů. Problémem je, jak zajišťovat dlouhodobost jeho vedení. Jen tak totiž může portfolio plnit svoji funkci formativní i bilanční, zachycovat a diagnostikovat profesní i osobnostní vývoj svého autora. Zdá se, že takovou možností může být tvorba prezentačního studentského portfolia a jeho obhájení v rámci alternativního pojetí státních závěrečných zkoušek z pedagogiky a psychologie. Závěrečnou část příspěvku tvoří zamyšlení nad postoji studentů k možnosti vytvářet studentské portfolio. Jsou analyzovány názory a postoje zjištěné na třech pedagogických fakultách, kde se v rámci Pedagogických dnů semináře k této problematice realizovaly.

  • Název v anglickém jazyce

    Student Portfolio in Preparation for Future Teachers at the University

  • Popis výsledku anglicky

    This contribution deals with student portfolio, seized as one from partial educational innovations in the framework of pregraduate studies for future teachers. The problem is how to ensure its management lasting for a longer time. Only in this way portfolio can fulfill its formative and balance function, it can record and make assessment of its author's professional and personality development. Such a possibility seems to be a creation of the presentation student portfolio and its defense in the framework of alternative conception of state final examinations in pedagogy and psychology. Thinking about attitudes of students towards the possibility to create the student portfolio is the conclusion part of the contribution. Their opinions and attitudes areanalyzed. They were stated at 3 faculties of education, where seminars concerning these problems during "Pedagogical Days" were realized.

Klasifikace

  • Druh

    A - Audiovizuální tvorba

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA406%2F06%2F1571" target="_blank" >GA406/06/1571: Kognitivní a dynamické aspekty herecké (hráčské) osobnosti učitele</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-7040-991-6

  • Místo vydání

    České Budějovice

  • Název nakladatele resp. objednatele

    Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Pedagogická fakulta

  • Verze

  • Identifikační číslo nosiče

    CD