Přínos badatelsky orientovaného vyučování ( BOV) pro environmentální výchovu: Případová studie implementace BOV do výuky na ZŠ
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F11%3A43882726" target="_blank" >RIV/60076658:12410/11:43882726 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Přínos badatelsky orientovaného vyučování ( BOV) pro environmentální výchovu: Případová studie implementace BOV do výuky na ZŠ
Popis výsledku v původním jazyce
Článek přináší výsledky pedagogického výzkumu analyzujícího implementaci tzv. badatelsky orientované výuky ( BOV) do environmentální výchovy žáků ZŠ na příkladu tématu "Strom: Funkce v krajině a význam pro člověka". Na principech BOV byl sestaven výukovýprogram pro interaktivní tabuli, který byl ověřován v 7. třídách ZŠ. Následným didaktickým testem byl zjištěn pozitivní vliv aplikované BOV na stupeň znalostí v oblasti environmentální výchovy u testovaných žáků. BOV s využitím interaktivní tabule bylažáky velmi pozitivně přijímána a podnítila zájem o probíranou tématiku. Článek dále přináší stručnou charakteristiku a vymezení pojmu BOV, dále diskutuje přínos BOV pro environmentální výchovu a nastiňuje možnosti uplatnění BOV v tomto oboru.
Název v anglickém jazyce
A contribution of the inquiry based science education ( IBSE) to environmental education: A case study of the implementation of IBSE into basic school education
Popis výsledku anglicky
This article brings the results of the research analysing an implementation of the Inquiry based science education into environmental education of the pupils at basic school. The results of the case study using the topic "The tree: The function in the landscape and the significance for the people" are shown. An educational programme for interactive whiteboard was composed according to IBSE rules and applied in the education of the 7 th class of the basic school. Following didactic test proved the positive influence of IBSE on the level of the environmental knowledge of the tested pupils. IBSE using interactive whiteboard was accept very positively by basic school pupils and increased their interest on the topic of the education during the lesson. The article further brings a short characteristic of the IBSE and discusses.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Envigogika
ISSN
1802-3061
e-ISSN
—
Svazek periodika
6
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
"C1"-5
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—