Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

PSYCHOLOGIE PRO UČITELE A UČITELKY MATEŘSKÝCH ŠKOL

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F13%3A43885587" target="_blank" >RIV/60076658:12410/13:43885587 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    PSYCHOLOGIE PRO UČITELE A UČITELKY MATEŘSKÝCH ŠKOL

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V příspěvku představujeme koncepci skript určených studentům a studentkám bakalářského programu Učitelství pro mateřské školy. Impulsem pro naši práci je potřeba zkvalitnění ?psychologické? přípravy a průpravy studentů na povolání učitele/učitelky v MŠ.Skripta jsou rozdělena do třech vzájemně propojených oddílů ? 1. Pojetí předškolního vzdělávání včetně aplikace tohoto pojetí na konkrétní situace v MŠ. Východiskem je rozpracování čtyř pilířů výchovy a vzdělávání pro 21. století (učit se poznávat, jednat, být spolu a být), 2. Dítě předškolního věku. V této části vycházíme z poznatků vývojové psychologie a psychologie osobnosti, věnujeme se i problematice, která je zatím opomíjena, či řešena pouze okrajově ? např. dětem s atopickým exémem, dětem s cukrovkou či jinou dietou, ale i dětem různých národností, z rodin s alternativním životním stylem apod. 3. Poslední oddíl je věnován učiteli mateřské školy. Učitele/učitelku mateřské školy vnímáme jako klíčovou osobu v životě předškolních dět

  • Název v anglickém jazyce

    Psychology for preschool teachers

  • Popis výsledku anglicky

    In this paper we introduce the concept of textbook intended for students of the bachelor program ?Teaching in Kindergarten?. The stimulus for our work was the need to improve ?psychological" education and training of future teachers in kindergarten. Thetextbook is divided into three interconnected sections. 1) The concept of preschool education, including application of this concept to specific situations in kindergarten. The starting point were four pillars of education for the 21st Century (learningto cognize, to act, to be together and to be). 2) Preschool age. In this section we build on the knowledge of developmental psychology and personality psychology, it also discusses issues that are currently ignored or addressed only marginally - for example: children with atopic eczema, children with diabetes or other diet, but also children of different nationalities, from families with alternative lifestyles, etc. 3) The last section is devoted to kindergarten teachers. A kindergarten

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Psychológia (v) škole. Zborník príspevkov z medzinárodnej vedeckej konferencie

  • ISBN

    978-80-223-3483-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    52-58

  • Název nakladatele

    Univerzita Komenského Bratislava

  • Místo vydání

    Bratislava

  • Místo konání akce

    Bratislava

  • Datum konání akce

    14. 11. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku