PSYCHOLOGIE PRO UČITELE A UČITELKY MATEŘSKÝCH ŠKOL
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F13%3A43885587" target="_blank" >RIV/60076658:12410/13:43885587 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
PSYCHOLOGIE PRO UČITELE A UČITELKY MATEŘSKÝCH ŠKOL
Popis výsledku v původním jazyce
V příspěvku představujeme koncepci skript určených studentům a studentkám bakalářského programu Učitelství pro mateřské školy. Impulsem pro naši práci je potřeba zkvalitnění ?psychologické? přípravy a průpravy studentů na povolání učitele/učitelky v MŠ.Skripta jsou rozdělena do třech vzájemně propojených oddílů ? 1. Pojetí předškolního vzdělávání včetně aplikace tohoto pojetí na konkrétní situace v MŠ. Východiskem je rozpracování čtyř pilířů výchovy a vzdělávání pro 21. století (učit se poznávat, jednat, být spolu a být), 2. Dítě předškolního věku. V této části vycházíme z poznatků vývojové psychologie a psychologie osobnosti, věnujeme se i problematice, která je zatím opomíjena, či řešena pouze okrajově ? např. dětem s atopickým exémem, dětem s cukrovkou či jinou dietou, ale i dětem různých národností, z rodin s alternativním životním stylem apod. 3. Poslední oddíl je věnován učiteli mateřské školy. Učitele/učitelku mateřské školy vnímáme jako klíčovou osobu v životě předškolních dět
Název v anglickém jazyce
Psychology for preschool teachers
Popis výsledku anglicky
In this paper we introduce the concept of textbook intended for students of the bachelor program ?Teaching in Kindergarten?. The stimulus for our work was the need to improve ?psychological" education and training of future teachers in kindergarten. Thetextbook is divided into three interconnected sections. 1) The concept of preschool education, including application of this concept to specific situations in kindergarten. The starting point were four pillars of education for the 21st Century (learningto cognize, to act, to be together and to be). 2) Preschool age. In this section we build on the knowledge of developmental psychology and personality psychology, it also discusses issues that are currently ignored or addressed only marginally - for example: children with atopic eczema, children with diabetes or other diet, but also children of different nationalities, from families with alternative lifestyles, etc. 3) The last section is devoted to kindergarten teachers. A kindergarten
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Psychológia (v) škole. Zborník príspevkov z medzinárodnej vedeckej konferencie
ISBN
978-80-223-3483-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
52-58
Název nakladatele
Univerzita Komenského Bratislava
Místo vydání
Bratislava
Místo konání akce
Bratislava
Datum konání akce
14. 11. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—