Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Zahájení školní docházky

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F13%3A43885676" target="_blank" >RIV/60076658:12410/13:43885676 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Zahájení školní docházky

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tématem této publikace je osobnostně rozvíjející výuka, s důrazem na její uplatňování od počátku školní docházky. Ozřejmuje důvody, proč je třeba chápat od samého počátku školní docházky jako závažný pedagogický problém zúžené pojetí výuky, omezující vzdělání pouze na předávání učení se poznatkům. Práce poukazuje na trendy v současné pedagogické teorii a praxi, které kladou do popředí vzdělávacího úsilí školy osobnost dítěte. Aktualizuje v tomto kontextu přínosy humanistické psychologie, psychologie kognitivní, konstruktivizmu, pozitivní psychologie a připomíná domácí dokumenty, razící v obdobném duchu pohledy na školu, vzdělávání, úlohu učitele. Rozvíjející výuka je potom rozpracována s důrazem na její čtyři dimenze - učit se poznávat, jednat, žít pospolu a být (viz Učení je skryté bohatství, 1997).

  • Název v anglickém jazyce

    Beginning of compulsory education

  • Popis výsledku anglicky

    This thesis deals with the issue of education and its role in personality development, emphasising its application from the beginning of compulsory education. The work explains and clarifies the reasons for which it is necessary to understand, from the very beginning of compulsory education, the pedagogical problem of a narrowed conception of education, restricting education only to being an instrument transmitting knowledge, without considering the deeper insight. The thesis also refers to the trends of current pedagogical theory and practice, putting the personality of the child in the first place of the educative effort of the school. Within the given context it updates the contributions of humanistic psychology, cognitive psychology, constructivism, positive psychology and reminds us of the documents written by Czech authors, which emphasize similarly this point of view of the school, education and the role of the teacher. Education and its role in the personality development is fu

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-247-4463-6

  • Počet stran knihy

    176

  • Název nakladatele

    Grada Publishing

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS knihy