Deepening the content knowledge of area and perimeter with GeoGebra
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F13%3A43885685" target="_blank" >RIV/60076658:12410/13:43885685 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Deepening the content knowledge of area and perimeter with GeoGebra
Popis výsledku v původním jazyce
The article focuses on deepening the content knowledge of area and perimeter at secondary school via an isoperimetric issue supported by GeoGebra diagrams. The text introduces the isoperimetric problem, introduces and analyzes the survey held on the isoperimetric issue at Czech secondary schools, and provides an ICT support to the secondary school instruction related to the isoperimetric problem: GeoGebra diagrams on area and perimeter interdependence, with a track to volume and surface upgrade.
Název v anglickém jazyce
Deepening the content knowledge of area and perimeter with GeoGebra
Popis výsledku anglicky
The article focuses on deepening the content knowledge of area and perimeter at secondary school via an isoperimetric issue supported by GeoGebra diagrams. The text introduces the isoperimetric problem, introduces and analyzes the survey held on the isoperimetric issue at Czech secondary schools, and provides an ICT support to the secondary school instruction related to the isoperimetric problem: GeoGebra diagrams on area and perimeter interdependence, with a track to volume and surface upgrade.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
R - Projekt Ramcoveho programu EK
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Electronic Journal of Mathematics and Technology
ISSN
1933-2823
e-ISSN
—
Svazek periodika
7
Číslo periodika v rámci svazku
6
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
419-427
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—