Realizace primární prevence v prostředí základních škol v České republice - možnosti a meze
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F13%3A43886335" target="_blank" >RIV/60076658:12410/13:43886335 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Realizace primární prevence v prostředí základních škol v České republice - možnosti a meze
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek je zaměřen na zhodnocení fungování školy při realizaci preventivních programů a vede k úvaze o vnímání školy jako autority v této specifické oblasti výchovné a preventivní práce. Autor v textu analyzuje problematiku autority školy z hlediska toho, jak jsou vnímány a hodnoceny její postupy v praxi realizace preventivních opatření. Shrnuje a komentuje výsledky výzkumu, který popisuje postoje žáků k prevenci na škole, zaznamenává jejich výhrady k stávajícímu systému a názory na optimální podobu realizace prevence na škole. Dále autor zmiňuje problematiku významu učitelů - metodiků školní prevence při řešení otázek spojených s prevencí na škole. Výsledky slouží k zamyšlení nad celkovou úrovní realizace primární prevence ve školách, ale také k úvaze o významu školy v této specifické výchovné činnosti.
Název v anglickém jazyce
The implementation of primary prevention in the Czech Republic's primary schools - opportunities and limitations
Popis výsledku anglicky
The aim of this article is to evaluate the role of schools in the system of prevention, to describe the objectives ofprimary school prevention, the introduction of preventive programmes and the issue of the role and authority of the teacher - the school's preventive worker. The theoretical part of the contribution deals with theoretical questions related to this problem - teacher authority. The practical part is focused on finding problems in teacher's preparation for implementations and realizations ofpreventive programmes through the use of confrontation of the point of view of those students who are finishing their preventive activities in school practice.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sociálně pedagogické štúdie 2013. Dilema sociálnej pedagogiky: výchova alebo prostredie?
ISBN
978-80-223-3360-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
15-21
Název nakladatele
Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta, Šoltésova 4, Bratislav, 813 01, Slovakia
Místo vydání
Bratislava
Místo konání akce
Bratislava
Datum konání akce
14. 2. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—