Děti, reklama a konzumní kultura
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F14%3A43887625" target="_blank" >RIV/60076658:12410/14:43887625 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Děti, reklama a konzumní kultura
Popis výsledku v původním jazyce
Kapitola přináší souhrn základních faktů a představ ohledně konzumace reklamních sdělení dětmi a dospívajícími. První část se zaměřuje na proces spotřebitelské socializace (consumer socialization) a postupně se vyvíjející schopnost dětí porozumět obsahůmi záměrům reklamy. Následně je pozornost věnována taktikám, které využívá reklamní průmysl ve sděleních zaměřených na děti a teenagery. Závěrečná část kapitoly se soustředí na otázku negativních vlivů reklamy na nedospělé publikum. Součástí kapitoly jestručný návrh několika výukových aktivit, které podporují schopnost dětí porozumět technikám tvorby reklamních sdělení a mechanismům jejich působení.
Název v anglickém jazyce
Children, advertising and consumer culture
Popis výsledku anglicky
This contribution brings together basic facts and concepts concerning children's and adolescents' consumption of advertising. The first part focuses on the process of consumer socialization and the abilities of children to understand the content and intention of advertising messages. Then it pays attention to the old and new techniques used by advertising industry in effort to reach and persuade potential young consumers. The final part analyses possible negative effects of advertising on immature recipients and discusses briefly the role of parents and teachers in diminishing of these effects.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Spotřební společnost a její reflexe ve výuce společenských věd a výchovy k občanství
ISBN
978-80-7394-475-9
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
181-193
Počet stran knihy
236
Název nakladatele
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
Místo vydání
České Budějovice
Kód UT WoS kapitoly
—