Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Děti, reklama a konzumní kultura

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F14%3A43887625" target="_blank" >RIV/60076658:12410/14:43887625 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Děti, reklama a konzumní kultura

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Kapitola přináší souhrn základních faktů a představ ohledně konzumace reklamních sdělení dětmi a dospívajícími. První část se zaměřuje na proces spotřebitelské socializace (consumer socialization) a postupně se vyvíjející schopnost dětí porozumět obsahůmi záměrům reklamy. Následně je pozornost věnována taktikám, které využívá reklamní průmysl ve sděleních zaměřených na děti a teenagery. Závěrečná část kapitoly se soustředí na otázku negativních vlivů reklamy na nedospělé publikum. Součástí kapitoly jestručný návrh několika výukových aktivit, které podporují schopnost dětí porozumět technikám tvorby reklamních sdělení a mechanismům jejich působení.

  • Název v anglickém jazyce

    Children, advertising and consumer culture

  • Popis výsledku anglicky

    This contribution brings together basic facts and concepts concerning children's and adolescents' consumption of advertising. The first part focuses on the process of consumer socialization and the abilities of children to understand the content and intention of advertising messages. Then it pays attention to the old and new techniques used by advertising industry in effort to reach and persuade potential young consumers. The final part analyses possible negative effects of advertising on immature recipients and discusses briefly the role of parents and teachers in diminishing of these effects.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Spotřební společnost a její reflexe ve výuce společenských věd a výchovy k občanství

  • ISBN

    978-80-7394-475-9

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    181-193

  • Počet stran knihy

    236

  • Název nakladatele

    Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích

  • Místo vydání

    České Budějovice

  • Kód UT WoS kapitoly