Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Media literacy and Marketing Consumerism Focused on Children

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28130%2F14%3A43872044" target="_blank" >RIV/70883521:28130/14:43872044 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Media literacy and Marketing Consumerism Focused on Children

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper points out the importance of developing media literacy with children, who are more and more becoming the focus of contemporary marketing. The aim of these marketing efforts is to put more pressure on children's parents in order to influence their decision-making process and shopping behaviour towards buying the products being advertised. The study is divided into three parts. The first part is focused on marketing targeted at children, whose cognitive ability to recognize the persuasive intentof advertising is not sufficient until the age of eight. Our views are based on Piaget's theory of cognitive development. Pursuant to this theory, we explain the development of consumer behaviour patterns among children, going through four developmentalstages (from birth to the age of 12 and beyond). We point out that understanding commercial content depends on how mature the cognitive processes of an individual are. The same thing is essential for the development of consumer behaviour

  • Název v anglickém jazyce

    Media literacy and Marketing Consumerism Focused on Children

  • Popis výsledku anglicky

    The paper points out the importance of developing media literacy with children, who are more and more becoming the focus of contemporary marketing. The aim of these marketing efforts is to put more pressure on children's parents in order to influence their decision-making process and shopping behaviour towards buying the products being advertised. The study is divided into three parts. The first part is focused on marketing targeted at children, whose cognitive ability to recognize the persuasive intentof advertising is not sufficient until the age of eight. Our views are based on Piaget's theory of cognitive development. Pursuant to this theory, we explain the development of consumer behaviour patterns among children, going through four developmentalstages (from birth to the age of 12 and beyond). We point out that understanding commercial content depends on how mature the cognitive processes of an individual are. The same thing is essential for the development of consumer behaviour

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Procedia - Social and Behavioral Sciences

  • ISBN

  • ISSN

    1877-0428

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    1025-1030

  • Název nakladatele

    Elsevier

  • Místo vydání

    neuveden

  • Místo konání akce

    Barcelona

  • Datum konání akce

    27. 10. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku