Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

NONVERBAL ELEMENTS AND TRANSFER OF KNOWLEDGE IN MATHEMATICS TEACHING

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F14%3A43887694" target="_blank" >RIV/60076658:12410/14:43887694 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    NONVERBAL ELEMENTS AND TRANSFER OF KNOWLEDGE IN MATHEMATICS TEACHING

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Nonverbal element as an independent means of communication plays an important role in mathematics. We use it both ways - either to mediate curriculum content, or for expressing content using nonverbal elements. Visualization using nonverbal elements helps to better understanding of mathematical problems. Geometry practically cannot do without visualization. The research on nonverbal elements and their interaction with human perception aims extensive research area called research on pictures. In this article we research on nonverbal elements in terms of their function as a visual representation, in which we examined the extent to which students are able to work with these visual representations when they have to apply the learned knowledge. Research isaimed at students of secondary school and at the topic of quadrangles. In this article we try to answer the question of whether visual representations help in the transfer of learned.

  • Název v anglickém jazyce

    NONVERBAL ELEMENTS AND TRANSFER OF KNOWLEDGE IN MATHEMATICS TEACHING

  • Popis výsledku anglicky

    Nonverbal element as an independent means of communication plays an important role in mathematics. We use it both ways - either to mediate curriculum content, or for expressing content using nonverbal elements. Visualization using nonverbal elements helps to better understanding of mathematical problems. Geometry practically cannot do without visualization. The research on nonverbal elements and their interaction with human perception aims extensive research area called research on pictures. In this article we research on nonverbal elements in terms of their function as a visual representation, in which we examined the extent to which students are able to work with these visual representations when they have to apply the learned knowledge. Research isaimed at students of secondary school and at the topic of quadrangles. In this article we try to answer the question of whether visual representations help in the transfer of learned.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Journal on Efficiency and Responsibility in Education and Science

  • ISBN

  • ISSN

    1803-1617

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    162-169

  • Název nakladatele

    ČZU Praha, Fakulta provozně ekonomická

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    5. 6. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku