NONVERBAL ELEMENTS AND TRANSFER OF KNOWLEDGE IN MATHEMATICS TEACHING
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F14%3A43887694" target="_blank" >RIV/60076658:12410/14:43887694 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
NONVERBAL ELEMENTS AND TRANSFER OF KNOWLEDGE IN MATHEMATICS TEACHING
Popis výsledku v původním jazyce
Nonverbal element as an independent means of communication plays an important role in mathematics. We use it both ways - either to mediate curriculum content, or for expressing content using nonverbal elements. Visualization using nonverbal elements helps to better understanding of mathematical problems. Geometry practically cannot do without visualization. The research on nonverbal elements and their interaction with human perception aims extensive research area called research on pictures. In this article we research on nonverbal elements in terms of their function as a visual representation, in which we examined the extent to which students are able to work with these visual representations when they have to apply the learned knowledge. Research isaimed at students of secondary school and at the topic of quadrangles. In this article we try to answer the question of whether visual representations help in the transfer of learned.
Název v anglickém jazyce
NONVERBAL ELEMENTS AND TRANSFER OF KNOWLEDGE IN MATHEMATICS TEACHING
Popis výsledku anglicky
Nonverbal element as an independent means of communication plays an important role in mathematics. We use it both ways - either to mediate curriculum content, or for expressing content using nonverbal elements. Visualization using nonverbal elements helps to better understanding of mathematical problems. Geometry practically cannot do without visualization. The research on nonverbal elements and their interaction with human perception aims extensive research area called research on pictures. In this article we research on nonverbal elements in terms of their function as a visual representation, in which we examined the extent to which students are able to work with these visual representations when they have to apply the learned knowledge. Research isaimed at students of secondary school and at the topic of quadrangles. In this article we try to answer the question of whether visual representations help in the transfer of learned.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Journal on Efficiency and Responsibility in Education and Science
ISBN
—
ISSN
1803-1617
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
162-169
Název nakladatele
ČZU Praha, Fakulta provozně ekonomická
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
5. 6. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—