Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Novices' and trainee teachers' perspectives on the application of knowledge in practice

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F14%3A43887869" target="_blank" >RIV/60076658:12410/14:43887869 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Novices' and trainee teachers' perspectives on the application of knowledge in practice

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper focuses on two areas. Firstly, it presents the preliminary results of an international Czech and Slovak research study focused on novice teachers and their perception of higher education training, their readiness for teaching practice, as wellas on the identification of problem areas novices are facing. Then, it presents the opinions of student teachers regarding their teaching practice during their university studies and on their simultaneous application of theoretical knowledge in practice.It also shows the link between the evaluation of practice and the impact of educators of future teachers upon them. The results show that students are very well equipped theoretically, but they have problems in applying this knowledge when managing andfinding solutions to stressful situations. Practice is highly regarded by both groups of respondents, but the question is whether they are able to take advantage of practical experience and reflect it properly.

  • Název v anglickém jazyce

    Novices' and trainee teachers' perspectives on the application of knowledge in practice

  • Popis výsledku anglicky

    The paper focuses on two areas. Firstly, it presents the preliminary results of an international Czech and Slovak research study focused on novice teachers and their perception of higher education training, their readiness for teaching practice, as wellas on the identification of problem areas novices are facing. Then, it presents the opinions of student teachers regarding their teaching practice during their university studies and on their simultaneous application of theoretical knowledge in practice.It also shows the link between the evaluation of practice and the impact of educators of future teachers upon them. The results show that students are very well equipped theoretically, but they have problems in applying this knowledge when managing andfinding solutions to stressful situations. Practice is highly regarded by both groups of respondents, but the question is whether they are able to take advantage of practical experience and reflect it properly.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Efficiency and Responsibility in Education 2014 - Proceedings

  • ISBN

    978-80-213-2468-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    869-877

  • Název nakladatele

    Czech University of Life Sciences Prague

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Czech University of Life Science Prague

  • Datum konání akce

    5. 6. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku