Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Subjective Conception of Students´ Self-Regulated Learning from the Perspective of a Beginner Teacher

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F12%3A43867929" target="_blank" >RIV/70883521:28150/12:43867929 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.5539/ass.v8n10p228" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5539/ass.v8n10p228</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5539/ass.v8n10p228" target="_blank" >10.5539/ass.v8n10p228</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Subjective Conception of Students´ Self-Regulated Learning from the Perspective of a Beginner Teacher

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The authors of the paper contemplate changes in contemporary society and their impact on the culture of education. In accordance with Leirman the authors see a shift in current education from a culture of experts and prophets to a more practical engineering and communicator culture. Along with Keller and Tvrdý they do not view the shift as a decline but rather as a transition from heroism to practicality. Following the selected theoretical foundations the paper focuses on what the teacher's conception of students´ self-regulated learning is and whether there are particular differences in the conception of teaching in novice teachers and teachers with teaching experience. The aim of the survey is to map the existing, statistically significant differences in beliefs of beginning and practicing teachers on selected areas of teaching, namely the content of teaching, interaction with the student, the methods of teaching and evaluation of the student.

  • Název v anglickém jazyce

    Subjective Conception of Students´ Self-Regulated Learning from the Perspective of a Beginner Teacher

  • Popis výsledku anglicky

    The authors of the paper contemplate changes in contemporary society and their impact on the culture of education. In accordance with Leirman the authors see a shift in current education from a culture of experts and prophets to a more practical engineering and communicator culture. Along with Keller and Tvrdý they do not view the shift as a decline but rather as a transition from heroism to practicality. Following the selected theoretical foundations the paper focuses on what the teacher's conception of students´ self-regulated learning is and whether there are particular differences in the conception of teaching in novice teachers and teachers with teaching experience. The aim of the survey is to map the existing, statistically significant differences in beliefs of beginning and practicing teachers on selected areas of teaching, namely the content of teaching, interaction with the student, the methods of teaching and evaluation of the student.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA406%2F09%2F1240" target="_blank" >GA406/09/1240: Kognitivní a nonkognitivní determinanty rozvoje autoregulace učení studentů pomáhajících profesí.</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Asian Social Science

  • ISSN

    1911-2017

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    8

  • Číslo periodika v rámci svazku

    10

  • Stát vydavatele periodika

    CA - Kanada

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    228-239

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus