Rozdílné vnímání rodičovské opory u některých sociálních rolí při šikaně
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F14%3A43887982" target="_blank" >RIV/60076658:12410/14:43887982 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Rozdílné vnímání rodičovské opory u některých sociálních rolí při šikaně
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zabývá rozdíly ve vnímání sociální opory u dětí ve věku 11-13. let. Zaměřuje se na sociální oporu, která je dětmi percipovaná od rodičů. Popisuje rozdíly mezi sociálními rolemi, které jsou nejčastěji přítomné při šikaně - role agresora, oběti a obránce. Vliv vrstevníků ještě není tak dominantní, proto je vnímaná rodičovská opora percipovaná zásadní a obtížně nahraditelná. Příspěvek se také zabývá vnímanou oporou z genderových hledisek. Je součástí výzkumného grantového projektu1, zaměřenéhona sociálně kognitivní analýzu třídní šikany.
Název v anglickém jazyce
Different perceived parental support among social roles of bullying
Popis výsledku anglicky
The subscription deals with the differencies in perceiving social support by children between 11-13 years of age. It concentrates on the social support seen from parents by children. It describes the differencies between social roles most frequently heldby bullying - the role of an aggressor, a victim and a defender. The peer influence is not so dominant yet, therefore the perceived parental support is essential and difficult to replace. The subscription looks at the perceived support also from the gender perspective. It is a part of the research grant project focused on the social cognitive analysis of class bullying.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Sociální pedagogika ve službě člověku a společnosti
ISBN
978-80-88010-01-2
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
716-721
Počet stran knihy
934
Název nakladatele
Institut mezioborových studií, s.r.o; Londýnské náměstí 4, 639 00 Brno
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS kapitoly
—