Percipovaná sociální opora od spolužáků u vybraných rolí v šikaně
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F18%3A43897912" target="_blank" >RIV/60076658:12410/18:43897912 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.pdf.upol.cz/fileadmin/userdata/PdF/ePedagogium/e-Pedagogium_3-2018online.pdf" target="_blank" >https://www.pdf.upol.cz/fileadmin/userdata/PdF/ePedagogium/e-Pedagogium_3-2018online.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Percipovaná sociální opora od spolužáků u vybraných rolí v šikaně
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek představuje dílčí závěry výzkumu realizovaného výzkumníky Psychologického ústavu AV a Pedagogické fakulty JČU. Výzkum se zaměřuje na sociální oporu od spolužáků na základních školách tak, jak je percipovaná žáky a žákyněmi v určitých rolích v šikaně. Role v šikaně identifikovala a empiricky ověřila Ch. Salmivalli se svými spolupracovníky (1996). Výzkum sleduje žáky a žákyně ve věku 11–13 let ve třech identifikovaných rolích – šikanujícího, šikanovaného a zastánce v šikaně. Sociální opora je důležitá pro každého člověka, a právě vnímaná sociální opora je významným indikátorem její kvality. Zjištěné výsledky poukazují na rozdíly ve vnímání opory od spolužáků mezi jednotlivými popisovanými rolemi, především na vyšší míru percipované opory u zastánců v šikaně.
Název v anglickém jazyce
Perceived Social Support from Classmates in Selected Roles related to Bullying
Popis výsledku anglicky
The paper presents partial conclusions from the research carried out by researchers at the Psychological Institute of AS and the Pedagogical Faculty of USB. The research focuses on social support from classmates at elementary schools as perceived by pupils in certain roles related to bullying. The roles related to bullying were identified and empirically verified by C. Salmivalli with her co-workers (1996). The research investi- gates male and female pupils aged 11–13 in three identified roles – the bully, the bul- lied pupil, and his/her advocate/defender of bullying. Social support is important for every person, and perceived social support is a significant indicator of its quality. The results highlight differences in the perception of support from classmates among the different roles described, especially the higher rate of perceived support in advocates of the bullied ones.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
e-Pedagogium
ISSN
1213-7758
e-ISSN
—
Svazek periodika
2018
Číslo periodika v rámci svazku
III.
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
"44 – 52"
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—