Želví geometrie pro 21. století aneb Scratch ve výuce algoritmizace
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F15%3A43889380" target="_blank" >RIV/60076658:12410/15:43889380 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://home.pf.jcu.cz/~upvvm/2015/sbornik/Sbornik_UPVM_2015.pdf" target="_blank" >http://home.pf.jcu.cz/~upvvm/2015/sbornik/Sbornik_UPVM_2015.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Želví geometrie pro 21. století aneb Scratch ve výuce algoritmizace
Popis výsledku v původním jazyce
Logovská programovací prostředí i v nejnovějších implementacích obsahují želví geometrii a umožňují rozvíjet geometrickou představivost kreslením geometrických obrazců pomocí zápisu příkazů. V současnosti je takovým vedoucím prostředím Scratch s webovoupodporou podobnou GeoGebře. Želví geometrie zažívá opětovný růst zájmu v anglickém kurikulu předmětu Computing od 1. stupně ZŠ. Článek chce několika příklady dokumentovat možnosti prostředí Scratch ve výuce želví geometrie.
Název v anglickém jazyce
Turtle geometry for 21-st century or Scratch in algorithmization education
Popis výsledku anglicky
Logo-like programming environments contain turtle geometry even in most recent implementations and then they allow to develop geometrical imagination by drawing geometrical objects using written commands. Recently, a leader of these environments is Scratch with a web support similar to GeoGebra. Turtle geometry experiences regrowth of interest in the English curricula of Computing school subject from primary education. The article documents possibilities of Scratch in turtle geometry education in several examples.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník příspěvků 7. konference Užití počítačů ve výuce matematiky
ISBN
978-80-7394-549-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
259-267
Název nakladatele
Jihočeská univerzia, Pedagogická fakulta
Místo vydání
České Budějovice
Místo konání akce
České Budějovice
Datum konání akce
5. 11. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—