Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Project learning focused on the issue of loan products.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F16%3A43891306" target="_blank" >RIV/60076658:12410/16:43891306 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://erie.pef.czu.cz/Documents/ERIE2016.pdf" target="_blank" >http://erie.pef.czu.cz/Documents/ERIE2016.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Project learning focused on the issue of loan products.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In the past years, the issue of financial literacy has become an integral part of teaching at primary and secondary schools. For achieving of an appropriate level of financial literacy it is necessary to acquire the relevant knowledge and skills that can be improved by means of appropriately selected teaching methods. One of the methods is project learning. The article familiarizes the readers with the results of research including the implementation of project learning focused on the improvement of knowledge in one field of financial literacy, i.e. in the field of loan products. Data for research was obtained using two didactic tests, before and after the project, which were rated by the rules listed in the article. Results indicate that project learning has a positive effect on financial literacy.

  • Název v anglickém jazyce

    Project learning focused on the issue of loan products.

  • Popis výsledku anglicky

    In the past years, the issue of financial literacy has become an integral part of teaching at primary and secondary schools. For achieving of an appropriate level of financial literacy it is necessary to acquire the relevant knowledge and skills that can be improved by means of appropriately selected teaching methods. One of the methods is project learning. The article familiarizes the readers with the results of research including the implementation of project learning focused on the improvement of knowledge in one field of financial literacy, i.e. in the field of loan products. Data for research was obtained using two didactic tests, before and after the project, which were rated by the rules listed in the article. Results indicate that project learning has a positive effect on financial literacy.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 13th International Conference Efficienty and Responsibility in Education 2016

  • ISBN

    978-80-213-2646-0

  • ISSN

    2336-744X

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    271-278

  • Název nakladatele

    Czech University od Life Science Prague

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Prahae

  • Datum konání akce

    2. 6. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000389901400034