Personal Needs of Novice Teachers
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F16%3A43891530" target="_blank" >RIV/60076658:12410/16:43891530 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://vestnik.susu.ru/ped/article/view/4942" target="_blank" >https://vestnik.susu.ru/ped/article/view/4942</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.14529/ped160213" target="_blank" >10.14529/ped160213</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
ruština
Název v původním jazyce
Ličnostnyje trebovanija načinajuščego učitelja
Popis výsledku v původním jazyce
Prepodavatel, kotoryj tolko što okončil universitet, začastoju daže ne osoznaet trebovanija k procesu adaptacii i razvitija načinajuščego sotrudnika obrazovatelnoj organizacii a takže ne vsegda ispytyvaet potrebnosti v dalnejšem profesionalnom rozvitii. Stremlenie rabotat v škole tesno svjazano so stremleniem načinajuščego prepodavatelja prinjat svoju novuju rol. Opredeljajuščuju rol v etom igrajut ličnostnyje kačevstva molodogo prepodavatelja. V nastojaščee vremja v Slovakii i Čechii umenšaetsja číslo molodych prepodavatelej, stremjaščichsja načat svoju profesionalnuju dejatelnost v škole. Esli my stremimsja povysit kačestvo prepodavanija i, sootvetsvenno, rezultaty obrazovanija obučajuščego, to neobchodimo ne tolko razvivat profesionalnye kačestva načinajuščego učitělja, v sootvetstvii s trebovaniemi i ožidaniem obščestva, no i sodejstvovat udovletvoreniju ličnych potrebnostej i ožidanij molodzch učitelej. V dannoj stati my rasmatrivaem voprosy ličnostnych trabovanij i ožidanij načinajuščich prepodavatelej, ich verojatnye problemy i puti rešenija etich problem. Proveden analiz ličnostnoj podgotovki načinajuščich prepodavatelej, faktorov, vlijajuščich na ich ličnostnyj rost.
Název v anglickém jazyce
Personal Needs of Novice Teachers
Popis výsledku anglicky
Novice teachers at their induction phase often do not recognize or are unable to identify their personal needs and need for personal development. They usually focus their attention on their professional qualities closely connected with teacher's work. Novice teachers express their willingness to work at school and demonstrate an ability to cope with their new role. Here, however, personal qualities of novis teachers play a very important role. Currently there is a considerable decrease of young teachers' willingness to start their work in Slovak and Czech schools. If we expect high quality of novices and their effort to improve achievements in education, then, it is not enough to develop and improve only their professional qualities matching social needs and expectations. Novice teachers should also satisfy their personal needs and expectations. The paper analyzes the issues connected with novices' personal needs and expectations, the problems they have to face and cope with. Personal readiness of novices to work at school and phenomena influencing their personal development are analyzed too.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/7AMB14SK046" target="_blank" >7AMB14SK046: Osobnostní a profesionální potřeby začínajících učitelů</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Bulletin of the South Ural State University. Series Education, educational sciences
ISSN
2412-0553
e-ISSN
—
Svazek periodika
8
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
RU - Ruská federace
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
102-111
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—