Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Personal Needs of Novice Teachers

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F16%3A43891530" target="_blank" >RIV/60076658:12410/16:43891530 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://vestnik.susu.ru/ped/article/view/4942" target="_blank" >https://vestnik.susu.ru/ped/article/view/4942</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.14529/ped160213" target="_blank" >10.14529/ped160213</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    ruština

  • Název v původním jazyce

    Ličnostnyje trebovanija načinajuščego učitelja

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Prepodavatel, kotoryj tolko što okončil universitet, začastoju daže ne osoznaet trebovanija k procesu adaptacii i razvitija načinajuščego sotrudnika obrazovatelnoj organizacii a takže ne vsegda ispytyvaet potrebnosti v dalnejšem profesionalnom rozvitii. Stremlenie rabotat v škole tesno svjazano so stremleniem načinajuščego prepodavatelja prinjat svoju novuju rol. Opredeljajuščuju rol v etom igrajut ličnostnyje kačevstva molodogo prepodavatelja. V nastojaščee vremja v Slovakii i Čechii umenšaetsja číslo molodych prepodavatelej, stremjaščichsja načat svoju profesionalnuju dejatelnost v škole. Esli my stremimsja povysit kačestvo prepodavanija i, sootvetsvenno, rezultaty obrazovanija obučajuščego, to neobchodimo ne tolko razvivat profesionalnye kačestva načinajuščego učitělja, v sootvetstvii s trebovaniemi i ožidaniem obščestva, no i sodejstvovat udovletvoreniju ličnych potrebnostej i ožidanij molodzch učitelej. V dannoj stati my rasmatrivaem voprosy ličnostnych trabovanij i ožidanij načinajuščich prepodavatelej, ich verojatnye problemy i puti rešenija etich problem. Proveden analiz ličnostnoj podgotovki načinajuščich prepodavatelej, faktorov, vlijajuščich na ich ličnostnyj rost.

  • Název v anglickém jazyce

    Personal Needs of Novice Teachers

  • Popis výsledku anglicky

    Novice teachers at their induction phase often do not recognize or are unable to identify their personal needs and need for personal development. They usually focus their attention on their professional qualities closely connected with teacher's work. Novice teachers express their willingness to work at school and demonstrate an ability to cope with their new role. Here, however, personal qualities of novis teachers play a very important role. Currently there is a considerable decrease of young teachers' willingness to start their work in Slovak and Czech schools. If we expect high quality of novices and their effort to improve achievements in education, then, it is not enough to develop and improve only their professional qualities matching social needs and expectations. Novice teachers should also satisfy their personal needs and expectations. The paper analyzes the issues connected with novices' personal needs and expectations, the problems they have to face and cope with. Personal readiness of novices to work at school and phenomena influencing their personal development are analyzed too.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/7AMB14SK046" target="_blank" >7AMB14SK046: Osobnostní a profesionální potřeby začínajících učitelů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Bulletin of the South Ural State University. Series Education, educational sciences

  • ISSN

    2412-0553

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    8

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    RU - Ruská federace

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    102-111

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus