Teacher and student ?under? crossroads of school reforms
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F17%3A43897068" target="_blank" >RIV/60076658:12410/17:43897068 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
slovinština
Název v původním jazyce
Učiteľ a dieťa "pod" križovatkou školských reforiem
Popis výsledku v původním jazyce
Školská reforma je za ostatných 20 rokov jedným z najčastejšie používaných termínov v programe každého nového ministra školstva na Slovensku a rovnako je to aj v Českej republike. Reforma systému školstva, sústavy škôl a školských zariadení, obsahu vzdelávania, vzdelávacích štandardov, overovania vzdelávacích výsledkov, tvorby učebníc, prípravy učiteľov a ich celoživotného vzdelávania. Každý nový minister prichádza s novým modelom vzdelávania, raz je to americký, raz fínsky, inokedy britský. Chce urobiť reformu, ale bez analýzy, bez zhodnotenia dosiahnutých výsledkov vzdelávania. A ak sa na nejakú analýzu pozrie, spoľahne sa na pochybné, zvonka naimplementované kvantitatívne výsledky a štatistiky, bez hodnotenia kvality. Kde ale v tejto honbe za reformou zostal žiak? A kde je učiteľ, ktorý to má všetko realizovať bez toho, aby mal možnosť si "reformné" idey naštudovať, stotožniť sa s nimi a naučil sa ich implementovať v prospech žiaka. V príspevku podáme stručný pohľad na reformy v systéme slovenského školstva za ostatné dve dekády a pozrieme sa ako ich prijali učitelia, aký mali tieto reformy dopad na učiteľov a ich žiakov.
Název v anglickém jazyce
Teacher and student ?under? crossroads of school reforms
Popis výsledku anglicky
For the last 20 years school reform is one of the most commonly used terms in the program of each new Minister of Education in Slovakia and the same situation we can also observe in the Czech Republic. The reform of the education system, the system of schools and school facilities, curricula, educational standards, validation of learning outcomes, textbooks writing, teacher training and their lifelong learning. Each new minister comes with a new model of education, once it?s American, next time it is Finnish, or British. He wants to make a reform, but without analysis, without capitalizing on learning outcomes. And if he considers some analysis, then he usually relies on questionable, imported from outside, quantitative results and statistics without quality assessment. Where but, in the pursuit of reforms, has remained learner? And where is the teacher who has to accomplish it all without having had the chance to study the ?reform? ideas, to identify with them and to learn how to implement them for the benefit of learners. In this paper we give a brief overview of the reforms in the Slovak education in the recent two decades, and we look at how teachers accepted them, what was the impact of these reforms on teachers and their learners.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Škola a její lidé na křižovatkách
ISBN
978-80-905245-8-3
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
47-53
Název nakladatele
Česká pedagogická společnost
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Pedagogická fakulta Jihočeské univerzity v Č.B.
Datum konání akce
26. 3. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—