Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Coding Classroom Talk from the Perspective of Formative Assessment and Inquiry-based Education: A Communication Model for Mathematics and Science Lessons

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F20%3A43901651" target="_blank" >RIV/60076658:12410/20:43901651 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://library.iated.org/publications/ICERI2020" target="_blank" >https://library.iated.org/publications/ICERI2020</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.21125/iceri.2020.0318" target="_blank" >10.21125/iceri.2020.0318</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Coding Classroom Talk from the Perspective of Formative Assessment and Inquiry-based Education: A Communication Model for Mathematics and Science Lessons

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In this contribution, we address the issue of coding classroom talk during lessons conducted in an inquiry-based manner. For this purpose, we propose a joint communication model for coding formative assessment and inquiry-based education in the classroom. The proposed model is suitable both for mathematics and science education. In our effort, we proceed from the ESRU model devised for exploring informal formative assessment in inquiry-based science teaching, and adapt it for a broader use. While the original ESRU model focuses on the on-the-fly teacher feedback during formative assessment, we modify it to focus on any classroom interactions during formative assessment and combine it with a schema for the process of inquiry. Such a combination allows visualising the interconnectedness of formative assessment and inquiry-based education as well as discerning the occurrences of the on-the-fly assessment and peer-assessment. We call the adapted model a double:ESRU model. The contribution describes the theoretical background and the process of adaptation that has led to the double:ESRU model, and provides classroom excerpts with codes that illustrate the use of the model.

  • Název v anglickém jazyce

    Coding Classroom Talk from the Perspective of Formative Assessment and Inquiry-based Education: A Communication Model for Mathematics and Science Lessons

  • Popis výsledku anglicky

    In this contribution, we address the issue of coding classroom talk during lessons conducted in an inquiry-based manner. For this purpose, we propose a joint communication model for coding formative assessment and inquiry-based education in the classroom. The proposed model is suitable both for mathematics and science education. In our effort, we proceed from the ESRU model devised for exploring informal formative assessment in inquiry-based science teaching, and adapt it for a broader use. While the original ESRU model focuses on the on-the-fly teacher feedback during formative assessment, we modify it to focus on any classroom interactions during formative assessment and combine it with a schema for the process of inquiry. Such a combination allows visualising the interconnectedness of formative assessment and inquiry-based education as well as discerning the occurrences of the on-the-fly assessment and peer-assessment. We call the adapted model a double:ESRU model. The contribution describes the theoretical background and the process of adaptation that has led to the double:ESRU model, and provides classroom excerpts with codes that illustrate the use of the model.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TL02000368" target="_blank" >TL02000368: Hyperspace pro formativní hodnocení a badatelsky orientovanou výuku v přírodovědných předmětech a matematice</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ICERI2020 Proceedings

  • ISBN

    978-84-09-24232-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    "1170 – 1179"

  • Název nakladatele

    IATED Academy

  • Místo vydání

    Seville

  • Místo konání akce

    Seville

  • Datum konání akce

    15. 9. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku