Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Co žáci vědí o světadílech před vstupem na druhý stupeň základních škol?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F20%3A43902149" target="_blank" >RIV/60076658:12410/20:43902149 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.geograficke-rozhledy.cz/archiv/153" target="_blank" >https://www.geograficke-rozhledy.cz/archiv/153</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Co žáci vědí o světadílech před vstupem na druhý stupeň základních škol?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek seznamuje čtenáře s výzkumem provedeným v roce 2018 mezi žáky 4. a 5. tříd tří českých základních škol. Cílem tohoto šetření bylo zjistit, jakými konkrétními znalostmi, postoji a představami o světadílech disponují před začátkem vlastní výuky zeměpisu na 2. stupni ZŠ. Uvedená zjištění o vstupních vědomostech žáků mohou učitelům zeměpisu posloužit jak k vhodnému úvodu do výuky regionů světa, tak ke snadnějšímu napojení nových informací.

  • Název v anglickém jazyce

    What do pupils know about continents before entering the second stage of elementary schools?

  • Popis výsledku anglicky

    The article presents the research carried out in three Czech elementary schools among pupils attending the 4th and the 5th grade (i.e. 9 to 11 years of age). The aim of this survey was to find out what particular knowledge, attitudes and awareness about continents the pupils have before they start with geography at the second stage of elementary schools. These findings on pupils’ entrance knowledge should help geography teachers not only to initiate presenting the regions of the world but also to connect new information effectively to the existing knowledge.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Geografické rozhledy

  • ISSN

    1210-3004

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    30

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    30-33

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus