Vztah učitelů mateřských škol k využívání digitálních technologií při přímé pedagogické činnosti
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F21%3A43902811" target="_blank" >RIV/60076658:12410/21:43902811 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vztah učitelů mateřských škol k využívání digitálních technologií při přímé pedagogické činnosti
Popis výsledku v původním jazyce
"Příspěvek se snaží odpovědět na otázky: Jaké názory zastávají učitelé mateřských škol na využití digitálních technologií při přímé pedagogické činnosti? A jaké faktory tyto názory ovlivňují? Výzkum byl realizován kvalitativní analýzou seminárních prací studentů kombinovaného studia učitelství v mateřských školách. V seminárních pracích studenti na základě rozhovorů zjišťovali názory učitelů na využívání digitálních technologií při přímé pedagogické činnosti. Učitelé mateřských škol pozorují konkrétní negativní důsledky nadužívání digitálních technologií dětmi v rodinném prostředí. Což vede část učitelů k odmítavému postoji na využívání digitálních technologií při přímé pedagogické práci. Většina učitelů mateřských škol chápe digitální technologie při přímé pedagogické činnosti pouze jako zpestření či doplněk. Identifikovanými faktory ovlivňujícími vztah učitelů k využívání digitálních technologií je především věk učitelů a s ním často spojená jejich nízká digitální gramotnost, která mimo jiné neumožňuje učitelům nahlédnout možnosti využití digitálních technologií při výuce. "
Název v anglickém jazyce
"Attitudes of kindergarten teachers about use of digital technologies in direct pedagogical activities"
Popis výsledku anglicky
"The paper tries to answer the research question: What are attitudes of kindergarten teachers about use of digital technologies in direct pedagogical activities? And what factors influence these attitudes? The research was carried out by a qualitative analysis of the seminar works of future kindergarten teachers. In the seminar papers, based on interviews, students sought the opinions of teachers on the use of digital technologies in direct pedagogical activities. Kindergarten teachers observe the specific negative consequences of the overuse of digital technologies by children in the family environment. This leads some teachers to reject the use of digital technologies in direct pedagogical work. However, most kindergarten teachers understand digital technology in direct pedagogical activities only as a diversification or complement. The identified factors influencing teachers' attitudes to the use of digital technologies are primarily the age of teachers which are often associated with low digital literacy, which doesn't allow teachers to see the possibilities of using digital technologies in teaching."
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Didinfo 2021
ISBN
978-80-557-1823-1
ISSN
2454-051X
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
64-68
Název nakladatele
UNIVERZITA MATEJA BELA
Místo vydání
BÁNSKÁ BYSTRICA
Místo konání akce
Bánská Bystrica
Datum konání akce
24. 3. 2021
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—