Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Secondary School Students' Ability to Work with the Tasks Designed for Biology Olympiad

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F21%3A43903522" target="_blank" >RIV/60076658:12410/21:43903522 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.scientiasocialis.lt/jbse/?q=node/1096" target="_blank" >http://www.scientiasocialis.lt/jbse/?q=node/1096</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.33225/jbse/21.20.827" target="_blank" >10.33225/jbse/21.20.827</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Secondary School Students' Ability to Work with the Tasks Designed for Biology Olympiad

  • Popis výsledku v původním jazyce

    For the possibility of using competitive tasks from the Biology Olympiad (BiO), either directly or after certain adaptations for everyday teaching tasks in the teaching process, it was aimed to determine if students could work meaningfully with them. The success of 2nd-year secondary school students (n = 113) in solutions of tasks (n = 5) designated for BiO was compared with the solutions by the regional round BiO´s participants. One-way analysis of variance and Tukey´s multiple comparison test were used for the statistical evaluation of the data. The research shows that secondary school students achieved an average success rate of 47.58 ± 12.51 % and BiO participants 62.69 ± 9.86 %. Within the results of all selected tasks, at least someone of the class of the secondary students achieved similar results in each of the tasks as BiO participants. That indicates that secondary school students were able to work meaningfully with BiO tasks which confirmed students’ eligibility for work with these tasks.

  • Název v anglickém jazyce

    Secondary School Students' Ability to Work with the Tasks Designed for Biology Olympiad

  • Popis výsledku anglicky

    For the possibility of using competitive tasks from the Biology Olympiad (BiO), either directly or after certain adaptations for everyday teaching tasks in the teaching process, it was aimed to determine if students could work meaningfully with them. The success of 2nd-year secondary school students (n = 113) in solutions of tasks (n = 5) designated for BiO was compared with the solutions by the regional round BiO´s participants. One-way analysis of variance and Tukey´s multiple comparison test were used for the statistical evaluation of the data. The research shows that secondary school students achieved an average success rate of 47.58 ± 12.51 % and BiO participants 62.69 ± 9.86 %. Within the results of all selected tasks, at least someone of the class of the secondary students achieved similar results in each of the tasks as BiO participants. That indicates that secondary school students were able to work meaningfully with BiO tasks which confirmed students’ eligibility for work with these tasks.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Baltic Science Education

  • ISSN

    1648-3898

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    20

  • Číslo periodika v rámci svazku

    5

  • Stát vydavatele periodika

    LT - Litevská republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    827-839

  • Kód UT WoS článku

    000712268900010

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85119023145