Současný stav 3D modelování a tvořivosti na základní škole v České republice a ve světě
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F22%3A43905290" target="_blank" >RIV/60076658:12410/22:43905290 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://olympiadatechniky.cz/wp-content/uploads/2023/01/Itev_2_2022.pdf" target="_blank" >http://olympiadatechniky.cz/wp-content/uploads/2023/01/Itev_2_2022.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Současný stav 3D modelování a tvořivosti na základní škole v České republice a ve světě
Popis výsledku v původním jazyce
Článek si klade za cíl zmapovat aktuální situaci vztahu 3D modelování a tvořivosti a zaměřuje se na možnost rozvoje tvořivosti pomocí onoho 3D modelování. Shrnuje poznatky v tomto směr, jak v rámci České republiky, tak zbytku světa. 3D modelování pomalu, ale jistě proniká do osnov základních škol a jeví se jako poměrně dobrý a moderní prostředek výuky technických předmětů, který může rozvíjet tvořivost žáků. Jsou zde konfrontovány jednotlivá zjištění ohledně 3D modelování a tvořivosti, která jsou zatím odbornou veřejností vnímána. Samotné téma tvořivosti není v odborné literatuře jednoznačně vymezeno, pravděpodobně proto, že tvořivost se prolíná napříč všemi obory, nicméně tvořivost jako taková je probádána poměrně důkladně.
Název v anglickém jazyce
Current state of 3D modeling and creativity in primary schools in the Czech republic and in the world
Popis výsledku anglicky
The article aims to map the current situation of the relationship between 3D modeling and creativity and focuses on the possibility of developing creativity using that 3D modeling. It summarizes the knowledge in this direction, both within the Czech Republic and the rest of the world. 3D modeling is slowly but surely penetrating the curriculum of primary schools and appears to be a relatively good and modern means of teaching technical subjects that can develop the creativity of pupils.Individual findings regarding 3D modeling and creativity, which are still perceived by the professional public, are confronted here. The topic of creativity itself is not clearly defined in the professional literature, probably because creativity intertwines across all disciplines, but creativity as such is explored relatively thoroughly.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Inovace a technologie ve vzdělávání
ISSN
2571-2519
e-ISSN
—
Svazek periodika
2022
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
56-66
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—