Zkušenosti z edukace romských žáků pohledem učitelů a dalších pedagogických pracovníků
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F22%3A43905602" target="_blank" >RIV/60076658:12410/22:43905602 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Zkušenosti z edukace romských žáků pohledem učitelů a dalších pedagogických pracovníků
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek sleduje problematiku práce učitelů s žáky z odlišných kulturních a životních podmínek. Věnuje se charakteristice situace žáka z tohoto prostředí v české škole a různým aspektům jeho edukace. Dále jsou představeny dílčí výsledky výzkumného šetření realizovaného v rámci projektu Posílení kompetencí učitelů a dalších pedagogických pracovníků v oblasti začleňování žáků ze sociokulturně znevýhodněného prostředí (EHP-CZ-IN-2-003). Učitelé vyjadřují své potřeby a zároveň popisují oblasti, v nichž je edukace žáků složitá a spolupráce s jejich rodiči problémová.
Název v anglickém jazyce
Experiences from the education of Roma pupils from the point of view of teachers and other pedagogical workers
Popis výsledku anglicky
The paper examines the issue of teachers' work with pupils from different cultural and living conditions. It is devoted to the characteristics of the situation of the pupil from this environment in the Czech school and to various aspects of his education. Furthermore, the partial results of a research study carried out as part of the project Strengthening the competences of teachers and other pedagogical workers in the field of inclusion of pupils from a socio-culturally disadvantaged environment (EHP-CZ-IN-2-003) are presented. Teachers express their needs and at the same time describe areas in which the education of pupils is complex and cooperation with their parents is problematic.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Socialia 2022 Sociálna pedagogika v meniacej sa spoločnosti
ISBN
978-80-557-2012-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
199-204
Název nakladatele
Belianum
Místo vydání
Banská Bystrica
Místo konání akce
Banská Bystrica
Datum konání akce
13. 10. 2022
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—