Jak vytvořit věrohodnou STEM úlohu: Sladíme si čaj
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F24%3A43908716" target="_blank" >RIV/60076658:12410/24:43908716 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://public.kma.zcu.cz/jcmf/Sbornik_2024.pdf" target="_blank" >https://public.kma.zcu.cz/jcmf/Sbornik_2024.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Jak vytvořit věrohodnou STEM úlohu: Sladíme si čaj
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek nabízí náhled do problematiky výběru a tvorby prakticky založených úloh vhodných (nejen) pro STEM vzdělávání. Krok za krokem popisujeme postup úpravy jedné ne zcela povedené úlohy, která má nevěrohodné kontexty a chybný didaktický model, na úlohu s věrohodnými kontexty a korektním didaktickým modelem. Nově vytvořená úloha je vhodná pro žáky 2. stupně ZŠ. Úloha integruje matematická témata (objem kvádru, čtení grafu) s tématy přírodovědnými (hustota, hmotnostní zlomek).
Název v anglickém jazyce
How to create a plausible STEM task: Sweetening the tea
Popis výsledku anglicky
The paper offers an insight into the issue of selecting and creating practically-based tasks suitable (not only) for STEM education. We describe the step by step process of modifying a not exactly suitable task, which has implausible contexts and an incorrect didactic model in the background, into a task with plausible contexts and correct didactic model. The newly created task is suitable for lower-secondary school students. It integrates mathematical topics (volume of a cuboid, reading a graph) with science topics (density, mass fraction).
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Setkání učitelů matematiky všech typů a stupňů škol 2024
ISBN
978-80-11-05688-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
151-156
Název nakladatele
FAV ZČU
Místo vydání
Plzeň
Místo konání akce
Srní
Datum konání akce
7. 11. 2024
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—