Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Jak vytvořit věrohodnou STEM úlohu: Sladíme si čaj

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F24%3A43908716" target="_blank" >RIV/60076658:12410/24:43908716 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://public.kma.zcu.cz/jcmf/Sbornik_2024.pdf" target="_blank" >https://public.kma.zcu.cz/jcmf/Sbornik_2024.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Jak vytvořit věrohodnou STEM úlohu: Sladíme si čaj

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek nabízí náhled do problematiky výběru a tvorby prakticky založených úloh vhodných (nejen) pro STEM vzdělávání. Krok za krokem popisujeme postup úpravy jedné ne zcela povedené úlohy, která má nevěrohodné kontexty a chybný didaktický model, na úlohu s věrohodnými kontexty a korektním didaktickým modelem. Nově vytvořená úloha je vhodná pro žáky 2. stupně ZŠ. Úloha integruje matematická témata (objem kvádru, čtení grafu) s tématy přírodovědnými (hustota, hmotnostní zlomek).

  • Název v anglickém jazyce

    How to create a plausible STEM task: Sweetening the tea

  • Popis výsledku anglicky

    The paper offers an insight into the issue of selecting and creating practically-based tasks suitable (not only) for STEM education. We describe the step by step process of modifying a not exactly suitable task, which has implausible contexts and an incorrect didactic model in the background, into a task with plausible contexts and correct didactic model. The newly created task is suitable for lower-secondary school students. It integrates mathematical topics (volume of a cuboid, reading a graph) with science topics (density, mass fraction).

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Setkání učitelů matematiky všech typů a stupňů škol 2024

  • ISBN

    978-80-11-05688-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    151-156

  • Název nakladatele

    FAV ZČU

  • Místo vydání

    Plzeň

  • Místo konání akce

    Srní

  • Datum konání akce

    7. 11. 2024

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku