Tension Between Theory and Practice as a Challenge for Teachers’ Professionalization
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F24%3A43908953" target="_blank" >RIV/60076658:12410/24:43908953 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-658-43964-4_22" target="_blank" >https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-658-43964-4_22</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-658-43964-4_22" target="_blank" >10.1007/978-3-658-43964-4_22</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Tension Between Theory and Practice as a Challenge for Teachers’ Professionalization
Popis výsledku v původním jazyce
In this chapter, we reflect on how Petra Scherer's work has influenced our research. We collaborated on two projects of the European Comenius program. The first focused on the possibilities of developing professional competencies of primary school teachers (especially the competence of self-reflection and joint reflection). In the second project, we created sets of tasks in environments stimulating learning. The tasks enabled differentiation in heterogeneous classrooms.
Název v anglickém jazyce
Tension Between Theory and Practice as a Challenge for Teachers’ Professionalization
Popis výsledku anglicky
In this chapter, we reflect on how Petra Scherer's work has influenced our research. We collaborated on two projects of the European Comenius program. The first focused on the possibilities of developing professional competencies of primary school teachers (especially the competence of self-reflection and joint reflection). In the second project, we created sets of tasks in environments stimulating learning. The tasks enabled differentiation in heterogeneous classrooms.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Inklusives Lehren und Lernen von Mathematik: Konzepte und Beispiele mit Fokus auf Grund-und Förderschule
ISBN
978-3-658-43963-7
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
353-368
Počet stran knihy
407
Název nakladatele
Springer Spektrum
Místo vydání
Wiesbaden
Kód UT WoS kapitoly
—