Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Analysis of the organic food marketing - chain store companies (South Bohemia)

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12510%2F09%3A00011049" target="_blank" >RIV/60076658:12510/09:00011049 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Analysis of the organic food marketing - chain store companies (South Bohemia)

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with the analysis of organic food selling within the chain store companies operating in the region of South Bohemia. The analysis is based on a questionnaire survey done in 2007 the ain of which was particularly to check the organic foodselling strategies, product mix, selling conditions and culture in the particular chain store companies, finally at the end to define strengths and weaknesses, opportunities and possible threats. Following the analysis of the lists of offered products, the authors have determined the so-called chain stores of "good practice". These chain store companies are characterized by a quite wide organic food assortement, a developed sales promotion and they try to co-operate with customers and provide them withthe needful information on organic foods.

  • Název v anglickém jazyce

    Analysis of the organic food marketing - chain store companies (South Bohemia)

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with the analysis of organic food selling within the chain store companies operating in the region of South Bohemia. The analysis is based on a questionnaire survey done in 2007 the ain of which was particularly to check the organic foodselling strategies, product mix, selling conditions and culture in the particular chain store companies, finally at the end to define strengths and weaknesses, opportunities and possible threats. Following the analysis of the lists of offered products, the authors have determined the so-called chain stores of "good practice". These chain store companies are characterized by a quite wide organic food assortement, a developed sales promotion and they try to co-operate with customers and provide them withthe needful information on organic foods.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Agricultural Economics

  • ISSN

    0169-5150

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2009

  • Číslo periodika v rámci svazku

    9

  • Stát vydavatele periodika

    NL - Nizozemsko

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus