Analysis of the organic food marketing - chain store companies (South Bohemia)
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12510%2F09%3A00011049" target="_blank" >RIV/60076658:12510/09:00011049 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Analysis of the organic food marketing - chain store companies (South Bohemia)
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with the analysis of organic food selling within the chain store companies operating in the region of South Bohemia. The analysis is based on a questionnaire survey done in 2007 the ain of which was particularly to check the organic foodselling strategies, product mix, selling conditions and culture in the particular chain store companies, finally at the end to define strengths and weaknesses, opportunities and possible threats. Following the analysis of the lists of offered products, the authors have determined the so-called chain stores of "good practice". These chain store companies are characterized by a quite wide organic food assortement, a developed sales promotion and they try to co-operate with customers and provide them withthe needful information on organic foods.
Název v anglickém jazyce
Analysis of the organic food marketing - chain store companies (South Bohemia)
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the analysis of organic food selling within the chain store companies operating in the region of South Bohemia. The analysis is based on a questionnaire survey done in 2007 the ain of which was particularly to check the organic foodselling strategies, product mix, selling conditions and culture in the particular chain store companies, finally at the end to define strengths and weaknesses, opportunities and possible threats. Following the analysis of the lists of offered products, the authors have determined the so-called chain stores of "good practice". These chain store companies are characterized by a quite wide organic food assortement, a developed sales promotion and they try to co-operate with customers and provide them withthe needful information on organic foods.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Agricultural Economics
ISSN
0169-5150
e-ISSN
—
Svazek periodika
2009
Číslo periodika v rámci svazku
9
Stát vydavatele periodika
NL - Nizozemsko
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—