Mobil marketing
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12510%2F09%3A00011136" target="_blank" >RIV/60076658:12510/09:00011136 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Mobil marketing
Popis výsledku v původním jazyce
Tento článek se zabývá jedním z moderních trendů v marketingové komunikaci, kterým je mobil marketing. Koncem roku 2008 bylo spuštěno několik projektů, které využívají k cílené marketingové komunikaci mobilní telefony spotřebitelů. Komerční zprávy jsou zasílány na základě souhlasu či registrace spotřebitelů na speciálních webových stránkách, například hellomobile.cz. Přínosem pro spotřebitele je bonus, který může mít více forem. Od zasílání peněz na účet, přes volné SMS/MMS a minuty, až po bonusy zasílané přímo operátorovi, na jejichž základě je spotřebiteli snížena paušální platba. Výhodou pro zadavatele takovéto reklamy je jednoznačně přesná segmentace a měřitelnost. Z výzkumu, který proběhl na EF JU v Českých Budějovicích v roce 2008 vyplývá, že tento způsob komunikace by přivítalo 45,9% respondentů. Tento výsledek je podpořen i průzkumy společností Omnicom Media Group a Mediaresearch. V případě společnosti Omnicom Media Group by komerční zprávy na mobilní telefon za bonus přivítalo
Název v anglickém jazyce
Mobile marketing
Popis výsledku anglicky
This article deals with one of the modern trends in marketing communication, which is mobile marketing. Towards the end of 2008, several projects which use mobile phones for target marketing communication were launched. Commercial SMS´s are sent on the base of agreement or registration of the consumers on special websites, for example hellomobil.cz. The benefit for the consumers is the bonus which can have more forms - not only sending money to the account, free SMS´s/MMS´s and minutes but also the monthly tariff reduction from the operator. The advantage for the submitter of this kind of advertisements is target segmentation and measurability. From the research done at the EF JU in České Budějovice in 2008 it is clear that 45,9% informants would welcome this way of communication. This result is also backed up by the researches carried out by Omnicom Media Group and Mediaresearch companies. According to the results of the research done by Omnicom Media Group 55,5% informants would pref
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Acta Universitatis Bohemiae Meridionales : vědecký časopis pro ekonomiku, řízení a obchod
ISSN
1212-3285
e-ISSN
—
Svazek periodika
12
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—