Globalisation trends of the new economy and the competitiveness of small and medium-sized enterprises
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12510%2F15%3A43889470" target="_blank" >RIV/60076658:12510/15:43889470 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Globalisation trends of the new economy and the competitiveness of small and medium-sized enterprises
Popis výsledku v původním jazyce
Globalisation trends of the contemporary world indicate beginning a "new economy" or knowledge economy. Its desirable state can be defined in a progressive manner with using cultural dimensions of G. Hofstede. In a globalized world the maintaining of competitiveness can be based on innovative approaches associated with desirable cultural dimensions: small power, collectivism, acceptance of globalization changes and long-term orientation. The aim of the paper is application the new method (based on the cultural dimensions of G. Hofstede) for the finding out state of the transformation towards knowledge-based economy in enterprises. The current state of cultural dimensions in small and medium-sized enterprises in South Bohemian Region indicates the functionality of the "small power distance" and "femininity", which are desirable cultural dimensions in the knowledge economy. Desirable cultural dimensions of collectivism and long-term orientation are then supported only the values and perc
Název v anglickém jazyce
Globalisation trends of the new economy and the competitiveness of small and medium-sized enterprises
Popis výsledku anglicky
Globalisation trends of the contemporary world indicate beginning a "new economy" or knowledge economy. Its desirable state can be defined in a progressive manner with using cultural dimensions of G. Hofstede. In a globalized world the maintaining of competitiveness can be based on innovative approaches associated with desirable cultural dimensions: small power, collectivism, acceptance of globalization changes and long-term orientation. The aim of the paper is application the new method (based on the cultural dimensions of G. Hofstede) for the finding out state of the transformation towards knowledge-based economy in enterprises. The current state of cultural dimensions in small and medium-sized enterprises in South Bohemian Region indicates the functionality of the "small power distance" and "femininity", which are desirable cultural dimensions in the knowledge economy. Desirable cultural dimensions of collectivism and long-term orientation are then supported only the values and perc
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Enterprise and the Competive Environment
ISBN
978-80-7509-342-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
451-460
Název nakladatele
Mendelova univerzita v Brně
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
5. 3. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—