Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Globalisation trends of the new economy and the competitiveness of small and medium-sized enterprises

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12510%2F15%3A43889470" target="_blank" >RIV/60076658:12510/15:43889470 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Globalisation trends of the new economy and the competitiveness of small and medium-sized enterprises

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Globalisation trends of the contemporary world indicate beginning a "new economy" or knowledge economy. Its desirable state can be defined in a progressive manner with using cultural dimensions of G. Hofstede. In a globalized world the maintaining of competitiveness can be based on innovative approaches associated with desirable cultural dimensions: small power, collectivism, acceptance of globalization changes and long-term orientation. The aim of the paper is application the new method (based on the cultural dimensions of G. Hofstede) for the finding out state of the transformation towards knowledge-based economy in enterprises. The current state of cultural dimensions in small and medium-sized enterprises in South Bohemian Region indicates the functionality of the "small power distance" and "femininity", which are desirable cultural dimensions in the knowledge economy. Desirable cultural dimensions of collectivism and long-term orientation are then supported only the values and perc

  • Název v anglickém jazyce

    Globalisation trends of the new economy and the competitiveness of small and medium-sized enterprises

  • Popis výsledku anglicky

    Globalisation trends of the contemporary world indicate beginning a "new economy" or knowledge economy. Its desirable state can be defined in a progressive manner with using cultural dimensions of G. Hofstede. In a globalized world the maintaining of competitiveness can be based on innovative approaches associated with desirable cultural dimensions: small power, collectivism, acceptance of globalization changes and long-term orientation. The aim of the paper is application the new method (based on the cultural dimensions of G. Hofstede) for the finding out state of the transformation towards knowledge-based economy in enterprises. The current state of cultural dimensions in small and medium-sized enterprises in South Bohemian Region indicates the functionality of the "small power distance" and "femininity", which are desirable cultural dimensions in the knowledge economy. Desirable cultural dimensions of collectivism and long-term orientation are then supported only the values and perc

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Enterprise and the Competive Environment

  • ISBN

    978-80-7509-342-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    451-460

  • Název nakladatele

    Mendelova univerzita v Brně

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    5. 3. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku