THE IMPACT OF SEGMENTATION IN MARKETING COMMUNICATION IN A TOURISM ENTERPRISE
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12510%2F19%3A43900689" target="_blank" >RIV/60076658:12510/19:43900689 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
THE IMPACT OF SEGMENTATION IN MARKETING COMMUNICATION IN A TOURISM ENTERPRISE
Popis výsledku v původním jazyce
Overtourism is quickly becoming a substantial threat for the economic, environmental and socio-cultural sustainability of affected tourist destinations. Marketing is argued to be a significant tool in informing and educating the existing and potential destination visitors about the importance of respecting social and environmental needs of a destination. Simultaneously, in order to fulfil the continuously growing customer demands and needs, it is vital to study a destinations' customer segmentation. The aim of this study is to establish whether the targeting of a destination's Facebook group according to chosen segmentation has an impact on the demographic composition of the followers' base, what is the impact of this given segmentation on the reactions of the target groups to posted information online and whether and how is the phenomenon of community sharing reflected in the two selected segments.
Název v anglickém jazyce
THE IMPACT OF SEGMENTATION IN MARKETING COMMUNICATION IN A TOURISM ENTERPRISE
Popis výsledku anglicky
Overtourism is quickly becoming a substantial threat for the economic, environmental and socio-cultural sustainability of affected tourist destinations. Marketing is argued to be a significant tool in informing and educating the existing and potential destination visitors about the importance of respecting social and environmental needs of a destination. Simultaneously, in order to fulfil the continuously growing customer demands and needs, it is vital to study a destinations' customer segmentation. The aim of this study is to establish whether the targeting of a destination's Facebook group according to chosen segmentation has an impact on the demographic composition of the followers' base, what is the impact of this given segmentation on the reactions of the target groups to posted information online and whether and how is the phenomenon of community sharing reflected in the two selected segments.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 13th International Scientific Conference INPROFORUM: 100 Years of the Koruna
ISBN
978-80-7394-776-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
57-65
Název nakladatele
Faculty of Economics, University of South Bohemia in České Budějovice
Místo vydání
České Budějovice
Místo konání akce
České Budějovice
Datum konání akce
7. 11. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—