Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

THE IMPACT OF SEGMENTATION IN MARKETING COMMUNICATION IN A TOURISM ENTERPRISE

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12510%2F19%3A43900689" target="_blank" >RIV/60076658:12510/19:43900689 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    THE IMPACT OF SEGMENTATION IN MARKETING COMMUNICATION IN A TOURISM ENTERPRISE

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Overtourism is quickly becoming a substantial threat for the economic, environmental and socio-cultural sustainability of affected tourist destinations. Marketing is argued to be a significant tool in informing and educating the existing and potential destination visitors about the importance of respecting social and environmental needs of a destination. Simultaneously, in order to fulfil the continuously growing customer demands and needs, it is vital to study a destinations&apos; customer segmentation. The aim of this study is to establish whether the targeting of a destination&apos;s Facebook group according to chosen segmentation has an impact on the demographic composition of the followers&apos; base, what is the impact of this given segmentation on the reactions of the target groups to posted information online and whether and how is the phenomenon of community sharing reflected in the two selected segments.

  • Název v anglickém jazyce

    THE IMPACT OF SEGMENTATION IN MARKETING COMMUNICATION IN A TOURISM ENTERPRISE

  • Popis výsledku anglicky

    Overtourism is quickly becoming a substantial threat for the economic, environmental and socio-cultural sustainability of affected tourist destinations. Marketing is argued to be a significant tool in informing and educating the existing and potential destination visitors about the importance of respecting social and environmental needs of a destination. Simultaneously, in order to fulfil the continuously growing customer demands and needs, it is vital to study a destinations&apos; customer segmentation. The aim of this study is to establish whether the targeting of a destination&apos;s Facebook group according to chosen segmentation has an impact on the demographic composition of the followers&apos; base, what is the impact of this given segmentation on the reactions of the target groups to posted information online and whether and how is the phenomenon of community sharing reflected in the two selected segments.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 13th International Scientific Conference INPROFORUM: 100 Years of the Koruna

  • ISBN

    978-80-7394-776-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    57-65

  • Název nakladatele

    Faculty of Economics, University of South Bohemia in České Budějovice

  • Místo vydání

    České Budějovice

  • Místo konání akce

    České Budějovice

  • Datum konání akce

    7. 11. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku